Több mint hétmillióan utaztak az emelt szintű szolgáltatásokat nyújtó vonatokon – adta hírül közleményében a MÁV-START. A magyar személyszállító vasúttársaság adatai szerint ugyanis 2011-ben több mint hétmillió alkalommal váltottak valamilyen pótjegyet a feláras vonatokra.
Jelentős utasszám-növekedésről számolt be a MÁV-START a minapi közleményében. A legnagyobb mértékben a Budapest–Győr, a Budapest–Miskolc–Nyíregyháza és a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza növekedett a forgalom. A közlemény szerint a növekedés okai összetettek: „a MÁV-START Zrt. fejlesztései, a szolgáltatási színvonal folyamatos emelése (railjet vonat bevezetése, óránkénti, kétóránkénti IC közlekedés) jelentős mértékben hozzájárult a feláras vonatok növekvő népszerűségéhez” – írja közleményében mindenféle kertelés nélkül a MÁV-csoport.
Mondjuk arra azért kíváncsiak lennénk, mit jelent a szolgáltatás fejlesztése? Vajon az alig tíz kocsin elérhető wifire gondoltak? Akkor, amikor a GYSEV-nél már nem csak az IC-ken, hanem több más vonaton és az állomásokon is elérhető? Vagy az ÖBB Railjet-vonataira gondotlak, amiket a MÁV-START csak bérel?
Nőtt az utasforglaom a keleti végeken is. Biztosan nincs összefüggésben az értelmetlen szombati korlátozások megszüntetésével?
Az ÖBB Railjet-vonatait a MÁV-START csak bérli, igaz, ezek a vonatok a saját tulajdonú szerelvényeknél nagyságrendekkel jobb szolgáltatási színvonalat biztosítanak
„A feláras (pót- és/vagy helyjegyköteles) vonatok a nagyobb városok között, a kevesebb megállásokból adódóan rövidebb menetidővel, ütemes menetrendben közlekednek, hangszigeteltek, klimatizáltak, menet közben is hangos utastájékoztatást biztosítanak, továbbá az utazás a kényelmes belső kialakításnak köszönhetően igazán komfortos. A szerelvényekben közlekedő kocsik – típusuktól függően – további minőségi szolgáltatásokat (wifi, konnektorhasználat, pelenkázóasztal, kerékpárszállítás, étkezőkocsi) is nyújtanak.
Kővári Zsolt, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta, a személyszállító vasúttársaság kiemelt törekvése a távolsági forgalomban közlekedő járműpark színvonalának folyamatos emelése, megújítása, az erre alkalmas járművek számának növelése, illetve a már bevezetett és népszerű IC-szolgáltatások – utazási igényeknek megfelelő – bővítése. A vasúttársaság már a közeljövőben megkezdi az IC vonatokon a konnektorok kiépítését, és előkészíti a WIFI szolgáltatás kibővítését is.” – írja a MÁV-START közleményében. Hát, ehhez valóban nincs mit hozzátennünk a linkektől eltekintve.
A GYSEV-nél már van wifi és nem csak az IC-ken. A MÁV-START-nál pedig csak a tíz darabos, óriási 3G IC-kocsi flottában működik a szolgáltatás
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Kővári Zsolt, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta, a személyszállító vasúttársaság kiemelt törekvése a távolsági forgalomban közlekedő járműpark színvonalának folyamatos emelése, megújítása, az erre alkalmas járművek számának növelése, illetve a már bevezetett és népszerű IC-szolgáltatások – utazási igényeknek megfelelő – bővítése. A vasúttársaság már a közeljövőben megkezdi az IC vonatokon a konnektorok kiépítését, és előkészíti a WIFI szolgáltatás kibővítését is.” – írja a MÁV-START közleményében. Hát, ehhez valóban nincs mit hozzátennünk a linkektől eltekintve.
Halász Péter