Az eredeti szerződésben rögzítettekhez képest késik az ICE 3-as vonatok „utódja”, a Velaro D. A 2010-es InnoTranson bemutatott járműtípust eredetileg 2011 végén állította volna forgalomba a DB AG, azonban ez végül csúszik és talán idén nyáron állhatnak szolgálatba az első példányok. A német vasút pedig kötbérre tart igényt.
Nem pénzt, hanem eggyel több motorvonatot szeretne a DB AG a Siemens csúszása miatt. A 2010-es InnoTranson még azt ígérték, hogy 2011-ben forgalomba állhat az első Velaro D motorvonat, azonban ez később 2013-ra módosult. Végül úgy alakultak a dolgok, hogy 2012 nyarán már jó eséllyel találkozhatunk a franciaországi forgalomra is alkalmas vonatokkal.
Az első tíz motorvonat várhatóan a nyár végén forgalomba állhat – a vonatok a francia előírásoknak is megfelelnek, így bekapcsolódhatnak a Németország és Franciaország közötti nagysebességű forgalomba is. A képen egy próbafutást végző szerelvény robog Ingolstadt közelében a nagysebességű pályán
(fotó: Claus Weber / DB AG)
(fotó: Claus Weber / DB AG)
A Bild am Sonntag értesülései szerint a DB AG a tizenhat megrendelt motorvonat mellé egy tizenhetediket is szeretne – ráadásul ingyen. A DB AG 500 millió euróért (150 milliárd forintért) szerzi be a 16 motorvonatot, ez vonatonként mintegy 31,25 millió eurós vételárat jelent. Nos, egy ilyen vonatot szeretne most a DB AG a csúszások miatti kötbér fejében, így tizenhét szerelvény állna rendelkezésükre.
Lapértesülések szerint Rüdiger Grube, a DB és Peter Löscher, Siemens első embere már meg is állapodott a dologról. A pontos részletek még kidolgozás alatt vannak és az is fennáll lehetőségként, hogy a DB AG a tizenhetedik vonat értékével azonos összeget kérjen kötbérként.
Rüdiger Grube, a DB AG első embere a Velaro D bemutatóján, a 2010-es InnoTranson
(fotó: Ralf Kranert / DB AG)
(fotó: Ralf Kranert / DB AG)
A Siemensnél azt mondják: az első tíz vonat a nyár végén már forgalomba állhat. A DB AG-nak pedig égető szüksége lenne a vonatokra, hiszen a franciaországi forgalomban is van olyan járat, amit a DB állítana ki, a gyakorlatban azonban – megfelelő vonat híján – az SNCF TGV-szerelvényével pótolja.
Halász Péter