2011. 12. 21.

Utazzunk Vamosszal!

A bielefeldi villamosüzem nem a nagy gyártók termékeit választotta, hanem a lipcsei közlekedési cég, az LVB leányvállalatától, a Heiterblicktől rendelte az új villamosait. Az első Vamos fantázianevű jármű kedden állt forgalomba.


Megkezdte az utasforgalmi működését a bielefeldi moBiel új villamosa. A járművet – formabontó módon – nem a nagy járműgyártó konszernek (Stadler, Bombardier vagy Siemens) építette, hanem a lipcsei közlekedési társaság, az LVB leányvállalata, a Heiterblick gyártotta. A magaspadlós, Stadtbahn üzemre alkalmas, méteres nyomtávolságú szerelvény december 20-án szállított először is hivatalosan utasokat.
Az 5001-es számú kocsi a járműtelepen
(forrás: Wikipedia)

A moBiel összesen tizenhat GTZ8-B típusjelzésű, Vamos márkanevű járművet rendelt a Heiterblicktől. A villamosberendéseket a Vossloh/Kiepe szállította. Az 1000 milliméter nyomtávolságú, nyolctengelyes csuklós villamos padlószintje a sínkorona felett 920 milliméteres, így a jármű a magasperonos, Stadtbahn-üzemre alkalmas. A nyolc, egyenként 80 kW teljesítmény leadására képes vontatómotor az 55 tonna szolgálati tömegű járművet legfeljebb 1,2 m/s2 gyorsulással akár 80 km/h-ig is gyorsíthatja. A járművekben 52 fix és tizenhat lecsapható ülőhely van; ezek használatától függően 162-181 álló utast tud a 35 méter hosszú, 2,65 méter széles jármű befogadni.
A járművet nem a nagy járműgyártóktól, hanem a hazai Heiterblicktől rendelték
(fotó: moBiel)

A város polgármestere, Pit Clausen még hétfőn az 5001-es számú szerelvényt a „Stadt Bielefeld” névre keresztelte. A típusból jelenleg négy van a városban, a maradék tizenkét szerelvény 2012 folyamán érkezik majd az északrajna-vesztfáliai városba. A megrendelés szerint további huszonöt villamosra van opciója a vásárlónak, ezt 2018-ig hívhatják le. Érdemes megjegyezni, hogy az utolsó, 5016-os számú villamost a 2012-es InnoTranson is bemutatják.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.