2011. 12. 11.

Speisingi mindennapok

A bécsi Verbindungsbahn egyike lehet az igazi vasútfotós-zarándokhelyeknek. A Wien Meidlig felől érkező és a Westbahnhof vagy a Westbahn felé tartó személy- és tehervonatok látványa impozáns. De éppen a helyi forgalom igáslovai is remek fotóalanyok lehetnek. A budapesti vonatok ablakából számtalanszor látott bécsi megállóban, Speisingben várta fotósunk a második adventi mentesítővonatot és „csak úgy, mellesleg” is dolgozott. Íme az eredmény, a „maradék”!


A Verbingungsbahn Wien-Meidling és Wien-Hütteldorf közötti szakaszán a helyi forgalmat az S2-es gyorsvasúti viszonylat látja el. A vonalon vegyes üzemben közlekednek a régi és az új motorvonatok. A képen egy csatolt Talent halad át Maxing állomáson. Elől a 4124 015-ös számú, kétáramnemű motorvonat

Hátul pedig a 4124 027-es tartott Hütteldorf felé

Utóbbi motorvonat neve is különleges: PannoniaBahn. A jármű a Vulkapordány–Nezsider vonalat próbálja meg ilyeténképpen népszerűsíteni, de ezúttal elég messzire került a névadó vonaltól

Ezen a héten sem maradhatott el a MÁV-START vonata mellől a MÁV Nosztalgia Kft. „élményvonata” sem. Ahogy a múlt héten, úgy most is mindent hoztak, aminek kereke van, gurul és az osztrák vasúttal el lehet hitetni, hogy nemzetközi forgalomra alkalmas

Az élményvonatot ezúttal a Rail Cargo Hungária 1116 009-es számú, az ÖBB-től bérelt Taurusa hozta

A vonatban a kormányzati avagy különcélú kocsik is helyet kaptak. A képen látható, „Venezia” szalonkocsi talán azért lehet érdekes, mert éppen két napja, december 9-én indult utolsó alkalommal a Keletiből Velencébe a Venezia EuroNight

Végül pedig a jó öreg 4020-asok sem maradhatnak ki. Az S2-esek viszonylag sok időt töltenek Hütteldorfban – ezen idő alatt hétköznap némelyikük tovább is megy Unter Purkersdorf felé. A baljáratú pályán érkező szerelvény csak a Duna túlpartjáig, Wien Floridsdorfig megy
(fotók: Magyarics Zoltán)

fotók: Magyarics Zoltán
szöveg: Halász Péter