Öt év látszólag nem sok idő. És mégis. Nos, 2006 már nagyon régen volt, talán sokan nem is emlékeznek rá, mit csináltak akkor. Mi viszont igen: Bécsben jártunk. Nézzük néhány kiragadott pillanatot a fél évtizeddel ezelőtti bécsi mindennapokból!
Utazásunkat kezdjük az U6-os metró vonalán. A könnyűmetró déli végállomásán, Siebenhirtenben járunk. Akkor még nyoma se volt a T1-es motorkocsiknak, a T+T+T+T és az E6+c6+T+c6+E6 összeállítású szerelvények jelentették a vonal mindennapjait. Egy csupa T-kből álló vonat érkezik észak felől, mellette pedig egy E6-osokból álló vonat várakozik
A kihúzón eközben egy másik E6-os szerelvény pihen. Jól látható, hogy a vonat közepén egy T sorozatú motorkocsi is közlekedik: ennek oka, hogy a magaspadlós E6-os motor és c6-os pótkocsikból álló vonatokon így tudták biztosítani az esélyegyenlő szolgáltatást
A Gräf&Steyr NG 235 M18 típusú buszok aligha tagadhatják, hogy rokonságban állnak a Volvo Budapesten is ismert csuklós kocsijaival. A licenszben készült járműveket 1995 óta használja a Wiener Linien és ma már csak Leopoldau garázs állagában vannak, tehát a Liesing és a Reumannplatz között közlekedő 66A-n már nem találkozhatunk az első generációs alacsonypadlós kocsikkal, hiszen a viszonylatot a Raxstraße garázs üzemelteti
A Lainz, Wolkersbergenstraße és az Opera között ingázó 62-es villamosvonalon sem találkozhatunk már szóló E1-esekkel. A képen a 4653-as számú kocsi érkezik a Dörfelstraße megállóhoz
A WLB járatai mit sem változtak az elmúlt öt évben: ugyanúgy közlekednek az eredeti kivitelű motorkocsik, mint felújítottak, ráadásul vegyes üzemben az új beszerzésű járművekkel. Egy régi-új páros pihent az Opera melletti végállomáson, amikor megörökítettük
Az E2-es sorozatú villamosokat 1978-tól szerezte be a Wiener Linien, illetve elődje a Wiener Stadtwerke. Öt éve még valamennyi kocsin célfilm tájékoztatott a végállomásokról, ma már csak elvétve találkozunk ilyen kivitelű kocsikkal. A felvétel a 41-es villamos északi végén, Pötlzeinsdorfban készült
Egy másik E2-es (elmaradhatatlan társával, egy c5-ös póttal) pihen a D jelzésű vonal végállomásán, Nußdorfban. A villamosok a Kahlenbergre vezető egykori fogaskerekű vasút végállomásának épületét kerülik meg
Bizony, akkoriban még újnak számítottak a Talentek. Az S45-ösön azóta több-kevesebb sikerrel átvették az uralmat. A felvételen a 4024 084-8-as számú egység tart a Handelskai felé. A kép Breitensee megállóban készült
Ami viszont nem változott, az a 10-es villamos. Akkor is és most is szóló E1-esek járják a vonalat, igaz, azóta már csatlakozott hozzájuk néhány rövid ULF is
Végül pedig egy örökzöld: este nyolc előtt nem sokkal indult Budapest felé az utolsó vonat – és ez így lesz még 2012. január 12-éig. Utána már nem. A Dacia nemzetközi gyorsvonat kényelmes hazatérési lehetőséget jelentett az egy napos kiránduláson lévőknek is, de ez ma már a MÁV-START-ot nem érdekli. Akkoriban a 1116 004-es mögött még az ÖBB által kiállított, Bécs–Budapest viszonylatú ülőkocsik sorakoztak
Halász Péter