Beindított a német vasút is az aktív facebookos kommunikációját. Az ÖBB vagy éppen a Wiener Linien mellett a DB AG is részese kíván lenni az új trendnek. De valahogy, valami félrecsúszott, az első megjelenésen már mindenki csak nevet...
A lassan szállóigévé vált „Sänk ju for trävelling wis Deutsche Bahn” után újabb kellemes pillanatot szerzett az internetező közönségnek a DB AG. Ezúttal a frissen beindított facebook-oldallal: a profilképen ugyanis – hiszik vagy sem – nyitvatartási időt is feltüntettek! Szép, szép, de csütörtök óta ezen röhög a facebook németül értő közönsége... Vajon mit akart ezzel üzenni a DB AG? Az oldalt látható nagyítható képen mutatjuk az inkriminált profilképet.
Valószínűleg azt, hogy a megadott időszakban tudnak válaszolni a felmerült kérdésekre. Azonban mindezek ellenére is viccesen hat a „nyitvatartás” rendjének feltüntetése egy közösségi portál oldalán. A témában egyelőre hallgat a vasút és állja a poénok áradatát, kérdés, meddig?
Itt tegyünk hozzá még valamit: Magyarországon kifejezetten inaktívak és távolságtartók a közlekedési társaságok a facebookon. Legtöbbször csak rajongók szerkesztette oldal van fent, mint például a miskolci MVK Zrt-ről. Egyetlen példa a professzionális irányba mutató kommunikációra a Budapesti Közlekedési Központé, ahol a már sokkal jobban kihasználják a szociális médiát, mint bármelyik másik hazai szolgáltató. Persze, egy Wiener Linienhez képest azért ez még mindig édeskevés... De ott van még a MÁV-START oldala is, ahol maga a cég hallgat hónapok óta, de az otthon nyomtatott jegynek azért csináltak egy oldalt. Ahelyett, hogy a vállalat átfogó kommunikációjának lenne része ez az „aloldal” is.
Itt tegyünk hozzá még valamit: Magyarországon kifejezetten inaktívak és távolságtartók a közlekedési társaságok a facebookon. Legtöbbször csak rajongók szerkesztette oldal van fent, mint például a miskolci MVK Zrt-ről. Egyetlen példa a professzionális irányba mutató kommunikációra a Budapesti Közlekedési Központé, ahol a már sokkal jobban kihasználják a szociális médiát, mint bármelyik másik hazai szolgáltató. Persze, egy Wiener Linienhez képest azért ez még mindig édeskevés... De ott van még a MÁV-START oldala is, ahol maga a cég hallgat hónapok óta, de az otthon nyomtatott jegynek azért csináltak egy oldalt. Ahelyett, hogy a vállalat átfogó kommunikációjának lenne része ez az „aloldal” is.
Az írásunk elején idézett szöveg egyébként nemrégiben még a vonatkísérők angol nyelvű szabványszövegének végén volt, amikor a leszálló utasokat búcsúztatták a vonat hangosbemondóján keresztül. Azóta – legalábbis az idei tapasztalatok alapján mondhatjuk – ezt a néha meglehetősen vicces akcentussal előadott mondatot (aminek eredetije „thank you for travelling with Deutsche Bahn”, azaz „köszünjük, hogy a Deutsche Bahnnal utaztak” lenne) elhagyták, most már csak úgy búcsúznak, hogy vigyázzunk magunkra és szép napot, szép estét kívánnak.
Íme egy angol nyelvű hangosbemondás, még a „Sänk ju for trävelling...” idejéből
Halász Péter