2011. 12. 12.

Meghúzták a Talenteket

Súlyos, közfeltűnést keltő vasúti baleset történt vasárnap késő délután Bruck an der Leitha állomáson, a Bécsből Hegyeshalomba és Pozsonyba, valamint a Fertő-tóhoz vezető vasútvonalak fontos állomásán. Két motorvonat ütközött összes és a legutolsó hírek szerint négyen – egy mozdonyvezető és három utas – könnyebb sérüléseket szenvedett. A távolsági vonatok kerülő útirányon át járnak.


Súlyos, közfeltűnést keltő vasúti baleset történt az egykori történelmi határállomáson, Burgenland tartomány fontos vasúti csomópontjában, Bruck an der Leithán – ahogy arról már beszámoltunk. Az ÖBB két motorvonata oldalról ütközött egymásnak és kisiklott. A balesetben négyen, három utas és az egyik mozdonyvezető könnyebben megsérült.
A járművek kisiklottak és gyakorlatilag járhatatlanná vált az állomás keleti váltókörzete a híradások szerint. A mentési és az ideiglenes helyreállítási munkálatok az ÖBB nyilatkozatai szerint egész éjszaka tartanak majd és abban reménykednek a szakemberek, hogy hétfő délelőtt sikerül átadni a forgalomnak – ideiglenesen – legalább egy vágányt. A legújabb, hétfő délelőtti hírek szerint a vágányzár már legalább 15 óráig tart. Addig azonban helyi vonatok helyett Bruck an der Leitha és Parndorf között buszok járnak, ez érinti a térség három fő vasúti vonalát: a hegyeshalmi, a pozsonyi és a Fertő-tó felé tartó vonalat is.
(képek: ORF)

A távolsági vonatok kerülő útirányon át közlekednek: a Railjet-vonatok technikai okok miatt Wien-Meidlingben irányt váltanak, majd Inzersdorf, Gramatneusiedl és Wampersdorf érintésével jutnak el Ebenfurtba. Itt újabb irányváltás után Sopronon át jönnek Budapestre és ellenkező irányban is erre közlekednek. Az ÖBB és a MÁVINFORM 120 perc körüli késéseket jósol, de érdemesebb inkább 180 perccel számolni.
A GYSEV pályáján az esti tapasztalatok szerint jelentős ugyanis mennyiségű késést lehet összegyűjteni: a Zürichből Budapestre tartó, Transalpin Hotel Park Inn by Radisson nevű vonat a Keleti pályaudvarra +138 perc késéssel, 21:59 helyett 00:17-kor érkezett meg, ennek része volt, hogy a „tökéletes” forgalomszervezés miatt Baumgarten, azaz Sopronkertes állomáson 28 percig várt keresztre a szerelvény.
A brucki balesetre egyelőre nem találtak magyarázatot a szakemberek, az elsődleges vizsgálatok szerint jelzőmeghaladás lehetett az ok; de a pontos és végleges megállapításokat egy hosszabb vizsgálat előzi majd meg.
Az Ostbahnon idén nem ez az egyetlen, jelentős gondokat okozó baleset: emlékezetes, hogy Gramatneusiedlnél május végén történt baleset, akkor egy tehervonat siklott ki.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.