A most következő írásnál mellőzzük a kommentárokat, azt csak később tesszük meg. Most következzen ehelyütt a MÁV-csoport közleménye eredeti tartalmával egyetemben.
A MÁV Csoport felkészült a téli, zord időjárás, erős fagy, sűrű havazás, hófúvás által okozott forgalmi zavarok és közlekedési akadályok elhárítására. Célunk a fennakadások elkerülése, a pálya szabadon tartása annak érdekében, hogy az utasokat minél kevesebb kellemetlenség érje a közelgő tél miatt.
A felkészülés már a nyári hónapokban elkezdődött: a szakemberek felmérték a hóakadályok elhárításához szükséges szerszámok, eszközök, készletek állapotát és a rendelkezésre álló mennyiséget. Átvizsgálták a hófúvás által veszélyeztetett szakaszokon a hordozható hófogó táblákat, az esetleges hiányosságokat pótolták, és rendeltetésszerű helyükre szállították azokat. A kijelölt állomásokon a váltók fagymentesítéséhez szükséges anyagokat, valamint a felhordásához szükséges eszközöket is leltár alá vették, ellenőrizték a hálózaton található 1450 villamos és 131 gázüzemű váltófűtő-berendezést. Lezárult a központi állítású váltók felülvizsgálata.
A téli időjárás beállta előtt a felsővezetéki hálózatot, a villamos berendezéseket is felülvizsgálták, elvégezték a vonóvezetékek csatornáinak tisztítását. Ellenőrizték a hidraulikus és a villamos váltóhajtóműveket. A szigetelt sínszakaszokat műszeres mérésekkel ellenőrizték a szakemberek. A nagyobb zavarokat okozó oszlopdőlések megakadályozására az oszlopok állékonyságát, stabilitását tekintették át.
Elkészült a hálózati szintű téli forgalmi ügyeleti beosztás, az esetlegesen bevonandó többlet létszám biztosított, amennyiben szükséges külső munkaerő is bevonásra kerül majd.
Az üzemszemlék megtartását, a téli forgalmi ismeretek oktatását, a váltófűtő berendezések próbaüzemét, a végrehajtási utasítások összeállítását, az ügyeleti rendszer felállítását, a fűtőanyagok és az elhárításhoz szükséges eszközök rendelkezésre állását pontos szabályok alapján végzik a vasúti dolgozók.
Annak érdekében, hogy a hideg idő a kocsik fedélzetén ne okozzon problémát, a szakemberek kiemelten figyelik a vasúti járművek fűtési és világítási berendezéseinek működőképességét, valamint az ablakok zárhatóságát. A személyszállító vasúttársaság a vonatokat a kiindulási állomásukról – az időjárási körülményektől függően – akár 120-180 perces előfűtés után indítja. A vonatok fűtése általában a vontatójárműről, elektromos energiával működik, az újabb típusú kocsikban lehetőség van a hőmérséklet szabályozására is, amelyet kizárólag a vonatkísérő személyzet végezhet. Arra kérjük utasainkat, amennyiben nem érzik megfelelőnek a kocsi belső hőmérsékletét, forduljanak bizalommal a jegyvizsgálóhoz, aki a lehetőségeihez mérten igyekszik a szükséges intézkedéseket megtenni a komfortos utazás érdekében.
MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
Vezérigazgatóság – Kommunikációs Igazgatóság
Vezérigazgatóság – Kommunikációs Igazgatóság