Azonnali intézkedésként mintegy félszáz kilométeren csökkentették 80 km/h-ra a vonatok sebességét a hegyeshalmi vonalon. A MÁV-csoport kedden délután kiadott közleményében pályahibákra hivatkozik, amelyek miatt ideiglenes menetrend kiadását is tervezik. Budapest és Győr között tágul a tér, a két város távolabb került egymástól, legalább negyed órával tovább élvezhetjük a magyar vasúttársaság vendégszeretetét errefelé.
A MÁV-csoport azonnali intézkedésként, 2011. december 21-étől kezdődően több szakaszon, mintegy ötven kilométer hosszon rendelt el lassújeleket. A társaság közlése szerint „az utazás biztonsága érdekében bevezetésre kerülő sebességcsökkentés azért vált szükségessé, mert a nemrégiben lefolytatott műszeres vizsgálatok olyan pályahibákat mutattak ki, amelyek következtében az eredeti pályasebesség biztonsági okok miatt nem tartható. Az ideiglenes sebességkorlátozás bevezetésével a MÁV Zrt. vezetésének célja az utasok maximális biztonságának garantálása.”
Nyolcvanas lassújel Győr végponti váltókörzetében, a bal vágányon
A MÁV-csoport a lassabb közlekedés miatt megkezdte a vonalra érvényes ideiglenes menetrend kidolgozását, mivel az intézkedés legalább negyedóra menetidő-növekedést hoz az erre közlekedő vonatoknak. A társaság ígérete szerint a rendeletekben előírt módon és időben teszi közzé a megváltozott menetrendet.
Megjegyzendő, hogy az érintett szakaszokon a tehervonatok mindössze 50 km/h-val haladhatnak. Ráadásul számukra a lassítás-gyorsítás lényegesen nagyobb energiafelhasználást is jelent. A magántársaságok esetében ez pedig többletkiadást jelent, hiszen a felhasznált villamos energiát vagy éppen gázolajat meg kell fizetni...
Megjegyzendő, hogy az érintett szakaszokon a tehervonatok mindössze 50 km/h-val haladhatnak. Ráadásul számukra a lassítás-gyorsítás lényegesen nagyobb energiafelhasználást is jelent. A magántársaságok esetében ez pedig többletkiadást jelent, hiszen a felhasznált villamos energiát vagy éppen gázolajat meg kell fizetni...
A jobb vágány 100, a bal 80 km/h-val járható Tatabánya és Száligeti elágazás között, az Alsógallára vezető vágány kiágazásánál
Az intézkedés miértjét és hatásait ennél részletesebben nem magyarázta a MÁV Zrt., így kérdéseinket feltettük a MÁV-csoport sajtókapcsolatokért felelős munkatársainak is. Reméljük, hogy mielőbb megnyugtató és tartalmas, szakmailag is védhető álláspontját közli velünk a vasúttársaság, amelyet – szokásunkhoz híven – természetesen olvasóinkkal is megosztunk.
Nyolcvanas lassújel Szárligeti elágazásnál. Amíg bent volt a váltó, pályasebességgel járhattak itt a vonatok.
Magyarics Zoltán felvételei illusztrációk, azok 2009. szeptember 18-án készültek, de jól tükrözik a Budapest és Hegyeshalom közötti „kirakatvonal” állapotát
Magyarics Zoltán felvételei illusztrációk, azok 2009. szeptember 18-án készültek, de jól tükrözik a Budapest és Hegyeshalom közötti „kirakatvonal” állapotát
Halász Péter