Az egyelőre felesleges villamosokat nem állítják le Innsbruckban, hanem kölcsönadják. A méteres nyomtávolságú üzem egyelőre egy, majd hamarosan további két kocsit is átad néhány évre egy másik vasúttársaságnak. A városi vasúti kocsik nagyvasúti szerepkörben tetszeleghetnek, még ha mindezt csak 1000 mm-en is teszik.
Az innsbrucki IVB 320-as pályaszámú villamosa már október 14. óta nem a hatalmas hegyek övezte városban, hanem keletebbre, a Stern & Hafferl Verkehrnél dolgozik. A szintén 1000 milliméter nyomtávolságú hálózatot is üzemeltető StH ugyanis kölcsönkérte az IVB-től az egyelőre feleslegessé vált Flexity Outlook kocsikat. Jelenleg még csak egy járművet nélkülöz az IVB, de hamarosan csatlakozik hozzá egy másik, sőt egy harmadik 2012 elején érkezik meg az StH-hoz, ahol a 320-as már szolgál és egy másik társa hamarosan forgalomba áll a Traunseebahnon Gmunden és Vorchdorf között; de a harmadik kocsira is számítanak a Vöcklamarkt–Attersee vasútvonalon.
Az StH kölcsönvillamosa a Gmunden–Vorchdorf vonal Kirchham megállóban
(forrás: Stern & Hafferl Verkehr)
(forrás: Stern & Hafferl Verkehr)
A járművek 2014-2015-ig maradnak a felsőausztriai cégnél, akkor ugyanis szükség lesz rájuk ismét Innsbruckban az addigra megépülő vonalhosszabbítások miatt. Addig az StH saját maga végzi a korszerű jámrűvek karbantartását.
Az IVB villamosai nem először gurulnak városuktól távoli síneken: a 305-ös pályaszámú kocsi 2008. augusztus 11-én nagysebességű próbán vett részt a Gmunden–Vorchdorf vasútvonalon, ahol 70 km/h-nál vizsgálták a kocsi működését. Nem sokkal később pedig az aprócska gmundeni villamoshálózaton is kipróbálták a kocsit.
Az IVB Bombardier Flexity Outlook villamosai 2,4 m szélesek, a 27,6 méter hosszú kocsiban 58 ülő- és 149 állóhely van, szolgálati tömege pedig 36,8 tonna. A teljesen alacsonypadlós járműveket két, egyenként 105 kW teljesítmény leadására képes aszinkron villamosmotor akár 70 km/h-ig is képes gyorsítani.
Halász Péter