2011. 12. 02.

Karácsonyi Add-On-dömping

Közeledik a karácsony és ez azt is jelenti, hogy jó eséllyel a karácsonyfa alá berakhatjuk a Zusi 2-höz készült új kiegészítőket. Persze, még csak előzetes találgatások és ígéretek nyüzsögnek a fórumon, de mindenképpen érdekes újdonságokat kapunk majd. Nézzük hát, mik ezek!


Nemrégen még a Zusi 3 lázában égett mindenki, de azért az első fellángolások – teljes változat híján – kissé lelohadtak. De ez nem baj, hiszen a Zusi 2-höz szerencsére még mindig számos kiegészítő készül. Az újabb adag várhatóan karácsony körül jelenik meg. De nézzük, mi kerülhet be a karácsonyfa alá, ha a ZPA is áldását adja az új kiegészítőkre.
A pálya az 1987-es állapotot mutatja – a kölni S-Bahn-pálya és a harmadik szerkezet a Hohenzollernbrückéből még hiányzik –, de a modern menetrendeket is megszokhatjuk a Linke Rheinstreckén. Az 1992-es pedig egy fájón hiányzó láncszem lehet a sorban

Fontos újdonság lesz a Linke Rheinstrecke 1992-es menetrendje. A már meglévő 1978-as nyári menetrenddel az IC '71 koncepció szerinti vonatokkal találkozhatunk. Emellett 1985-ben élvehetjük az igazi „Bundesbahn-időket”, míg 2008-ban és 2010-ben a jelenkor vonatait vezethetjük. Fájón hiányzik azonban az 1992-es menetrend, aminek szépségeit a Netz Düsseldorfon már élvezhetjük. Most jó eséllyel belekóstolhatunk a DB újraegyesítés utáni hangulatába. Az „Orientrot” színterv szerinti vonatok, az InterRegio-k virágkora... Ráadásul az NDK-eredetű mozdonyok még csak mutatóban járnak, mintegy egzotikus újdonságként. Kíváncsian várjuk.
A Loreley St. Goarnál. Hamarosan az 1992-ben megszokott vonatokat is vezethetjük erre. Talán belefér majd a menetrendbe a Budapest és Dortmund között közlekedő Liszt Ferenc EC is...

Megújulnak majd a 219-es sorozatú, román gyártású gépek hangjai is, amihez nekünk, magyaroknak is közünk van: számos hangot az M41-esektől kölcsönöztek a német kollégák. Ugyancsak megújulnak a Ludmillák hangjai és a vezetőállásukat is javítják majd.
Megújul a tervek szerint az Usedomer Bäderbahn is: az észak-németországi (szó szerint) szigetüzem ráncfelvarrása Wolfgang Hüttner keze munkáját dícséri.
Könnyen előfordulhat – de még nem biztos –, hogy Markus Hellwig 1985-ös menetrendje is a csomagba kerülhet, amelyet a Braunschweig–Kreiensen vonalon használhatunk majd. A rég letűnt korokat idéző menetrendben számos olyan vonatot vezethetünk, aminek ma már hírmondója sem maradt az alsó-szászországi magisztrálison.
Alsó-Szászországban az 1985-ös rend szerint is irányíthatjuk majd a vonatokat. Vajon melyik elveszett megálló éled majd újra?

Mindezek alapján tehát kíváncsian várjuk a Zusi 2 újabb kiegészítőit s reméljük, hogy nem járunk úgy, mint a tavaszra ígért, végül kora nyári adaggal. Ha megjelennek, szólunk, ígérjük.
Mindeközben készül egy újabb pálya is: a Nünrberg környéki hálózatról egyelőre csak egyetlen képet tudunk mutatni (ezt), de annyi bizonyos, hogy a számok lenyűgözőek: 740 km vágányhossz, 530 jelző, 61 ezer pályaelem alkotja az új hálózatot. A pálya bétatesztjéről még nem érkeztek hírek, de érdemes figyelni a projekt topikját a Zusi német fórumán. Az első kép alapján elmondhatjuk, hogy a pálya igyekszik kihasználni a Zusi 2 textuárázási lehetőségeit is. Meglátjuk, mi sül ki belőle, hiszen az utóbb megjelent vonalak (például a Linke Rheinstrecke és a Netz Düsseldorf) magasra tette a lécet.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.