2011. 12. 25.

A bécsi hó

Egyre ritkább a fehér karácsony. Idén se sok esélyünk van rá, bár talán akadt hely, ahol havas volt a Szenteste. Viszont ha már odakint nem gyönyörködhetünk a havas tájban, hát legalább a monitoron élvezhetjük a fehér lepelbe borított város képeit. Magyarics Zoltán bécsi képei segítségével a közelmúltat elevenítjük fel.


Utazásunkat kezdjük a városban. A Vienna Ring Tram a Ringen közlekedő körjáratok pótlására indult 2008 őszén – természetesen meglehetősen borsos áron csalogatva a turistákat. A sárga E1-esek kezdetben még nagy feltűnést keltettek, mára azonban már a bécsi utcakép részeivé lettek

A távozó VRT és az előjde: az 1-es régebben a Ring belső körén, az óramutató járásával megegyezően, míg a 2-es ellentétesen járt. 2008 ősze óta az egykori 67-es, a régi 1-es és az N viszonylat keleti ágának összevonásával közlekedik az új 1-es villamos

A Karlsplatz forgalmas csomópont. A képen a bal szélen a Lainz felől érkezett 62-es villamos valamilyen kifürkészhetetlen ok miatt „Sonderzug”, azaz „Különvonat” táblával várja, hogy megtehesse a végállomásig, az Operáig hátralévő rövidke távolságot. Középen az egykori 4-es villamos utódja, a 4A busz várakozik, míg jobb szélen a nosztalgiavillamosok megszokott helyén a Ströck-villamos pihen: az ezzel utazók minden évben más-más alapítványon segíthetnek a menetjegy árával

Az Otto Wagner tervezte Stadtbahn-pavilonok mellett ritkán lehet villamost fotózni. Az M sorozatú motor- és m sorozatú pótkocsikból összeállított Ströck-Weihnachtsbim mellett érkezik a 4A jelzésű busz a Karlsplatzra

Ugorjunk egyet a térképen. Bizony, 2009-ben még jóval kevesebb Railjet rótta a síneket, mint manapság. Így több esélyünk volt egy Railjet-Taururst nem éppen hozzáillő szerelvénnyel elkapni. A képen egy InterCity élén robog be a 1116 202-es Wien Hütteldorf állomásra

Szinte ugyanazon a helyen, de egy nappal később, 2009. december 20-án azért egy Railjetre is futotta fotósunknak

A Westbahn utolsó igazi csemegéje a Bécs és Hamburg közötti Hans Albers EuroNight. A járatot a 2009-2010-es menetrendben továbbította utoljára forda szerint a német vasút mozdonya. A 101 052-9-es rövid pihenőt tart a hosszú út végén Wien Hütteldorfban

Ritka esemény, ha az S45-ös viszonylat vonatai nem a nekik fenntartott rövidke csonkavágányon fordulnak vissza. A képen a viszonylat által meglehetősen ritkán használt első vágányról (itt a Bécsből kifelé tartó vonatok állnak meg rendesen) indul Wien Handelskai felé a 4024 135-8-as számot viselő Talent

A Talent helyét pedig egy klasszikus ÖEC vette át hamarosan. A vonat továbbítására a 1016 017-4-est jelölték ki ezen a napon

Eközben a városba befelé tartott egy regionális vonat is. A négy kocsis ingavonatot hátul egy 1144-es tolta már St. Pölten óta. A vonat mellett pedig érdemes megfigyelni, hogy a ragyogó napsütés ellenére is takarítják a havat a váltók közül az ÖBB szakemberei

A Salzburgon túlról érkező vonatok jellegzetessége a dupla Taurus a szerelvény élén. A röpke 12800 kW teljesítményű mozdonycsoport azonban ezúttal kakukktojás: a rövidke szerelvény elárulja, hogy ez bizony egy salzburgi „kirohanós” IC volt
(fotók: Magyarics Zoltán)