2011. 11. 09.

Magaslati levegő – 4. rész: A 82-es

Hazai körútjának részeként eljutott a DB emeletes ingavonata a Hatvan–Szolnok vasútvonalhoz. E sorok szerzőjét személyes élmények is kötik ehhez a vonalhoz. Ráadásul az akkor divatos két-három posta-Bhv helyett igazi felüdülést jelentett a színvonalas szerelvény.


A Hatvan és Szolnok között vasútvonalra november 9-én jutott el az emeletes szerelvény. A vonalon akkor leginkább két-három posta-Bhv-ból álló vonatok, ritkábban klasszikus Bhv-kból álló szerelvények jártak. A MÁV jellemző személykocsijaihoz képest jelentős színvonalbeli különbséget tapasztalhattak az 5729, 5712, 5725, 5716 vagy 5711 számú vonatok valamelyikére felszálló utasok.
Egy jól megszokott magyar ingavonat... A posta-Bhv-kat megszokhatták a Hatvan és Szolnok között utazó utasok is az elmúlt években...

Furcsán néz ki Szolnokon a DB emeletes járművei 5725 számú személyvonatként várják az indulást a forgalmas vasúti csomóponton

A tanítás délutáni vége után igen jó házzal járt a szerelvény. Lehet, hogy nem ártana bevetni az emeletes járgányokat Magyarországon is?

Hatvan első vágányán jobbára Papagájok szoktak üdülni két vonat között. Most a 218 431-5-ös töltötte itt rövidke pihenőjét

Az 1970-es évek technikája. Így fest a 218-as vezetőállása. A Zusit ismerő vasútbarátok számára nem ismeretlen a hely

Németország déli részén kötelező már a GSM-R rádiók használata. A DB valamennyi járművére felkerült emiatt a modern rendszert kezelni képes berendezés. Idehaza csak néhány mozdonyon van ilyen rádió...
(a szerző felvételei)

Az emeletes vonattól itt elbúcsúzunk. A DB szerelvénye Hatvanban éjszakázott, majd másnap Salgótarján felé járt. Ezután Ózd, Hidasnémeti és Nyíregyháza következett a napi programok sorában. Végül november 14-én az emeletes szerelvény hazaindult, s ezzel – valószínűleg hosszú időre – lezárult egy fejezet a magyar vasúttörténetben.
A vonatszámok visszakeresésében és a fordulók követésében Hajtó Bálint összeállítását vettük alapul.

Halász Péter