Bár úgy néz ki, hogy a térfőnökök maradnak Berlinben, az S-Bahn pénztárosai már most is fogyatkoznak. Ezzel együtt persze a pénztárak száma is csökken. A DB szerint nem is úgy van, ahogy, hiszen ezzel egyidőben több „kocsmapénztár” is megkezdte működését.
Két évvel ezelőtt, 2009-ben – az S-Bahn-botrány kezdetekor – még negyven elővételi pénztára volt a berlini gyorsvasútnak. Idén mindössze 17 ilyen egység van, ehhez jön még a nyolc ügyfélközpont, ahol nem csak menetjegyet válthatunk, hanem számos más kiegészítő szolgáltatást is igénybe vehetünk.
DB ServiceStore Berlin Nordbahnhofon
(fotó: S-Bahn Berlin GmbH)
(fotó: S-Bahn Berlin GmbH)
Legutóbb szeptember végén zártak be pénztárat, ráadásul kettőt is: Charlottenburg és Pankow állomásokon. A tulajdonos DB AG azzal indokolja a leépítéseket, hogy jelentős mértékben megnőtt a bérletes utasok száma, továbbá számos új jegyautomatát is telepítettek. Emellett pedig sok helyen nyílt DB ServiceStore, ahol büfé, élelmiszerbolt, újságos működik a jegykiadás mellett. Valódi vegyesboltok ezek, a MÁV-nál ismert „kocsmapénztárak” kulturált és az állomáson elérhető változatai.
Ügyfélcentrum a berlini Ostbahnhofon. Most nyolc van, hamarosan további kettő nyílhat
(fotó: S-Bahn Berlin GmbH)
(fotó: S-Bahn Berlin GmbH)
A DB AG emellett azt is ígéri, hogy nem bocsát el embereket, hanem áthelyezi őket. Szüksége is lesz a képzett munkatársakra, hiszen a megújuló Ostkreuznál és a még csak épülő Willy Brandt repülőtéren is nyitnak majd ügyfélközpontot.
Egyre több bérletes utas van és egyre több automata, így a DB szerint feleslegesek a pénztárosok
(forrás: Wikipedia)
(forrás: Wikipedia)
Az S-Bahn Berlin GmbH üzemi tanácsa kritizálta a terveket, mondván, eltávolodik az ügyfelektől a vasúttársaság a pénztárak bezárásával.
Halász Péter