2011. 11. 15.

Kettőt kérünk!

Sikeres volt a próbaüzem az elmúlt év őszén és most már biztos: két Bombarider Flexity villamost vesz a Strausberger Eisenbahn. A Berlin melletti 89-es viszonylatot üzemeltető cég a KT8D5 típusú szerelvényeket váltja ki az alacsonypadlós, korszerű villamosokkal.




Megtetszett a berliniek új villamosa a strausbergieknek. 2010 őszén a prototípusok közül a rövidebb, ötrészes, kétirányú Bombardier Flexity sikeres próbaüzem keretében mutatkozott be a kis villamosüzemben. Az alacsonypadlós villamos megtetszett az üzemelető Strausberger Eisenbahnnak és miután biztossá vált a finanszírozási háttér, kettőt rendeltek is a Bombardiertől.
Az STE két új villamosa egyenként 30 méter hosszú, 52 ülő és 132 álló utas befogadására alkalmas. A kocsik azonosak lesznek a Berlin számára készülő járművekkel és velük együtt készülnek a Bombardier bautzeni üzemében.
Ilyet, csak rövidebbet vesz az STE. A BVG-s megrendelés mellé beszállt a magánvasút is, tetszik nekik a korszerű villamos

A járműbeszerzésre 5,5 millió eurót (mintegy 1,65 milliárd forintot) szán az STE, ennek nyolcvan százalékát hitelből fedezik. A járművek 2013 márciusi szolgálatba állítása után a KT8D5-flottából kettő villamostól megválnak, míg a harmadik tartalékjárműként továbbra is Strausbergben marad.
A három KT8D5-ösből 2013 után csak egy marad Berlin mellett, a másik kettő kassai eredetű villamost selejtezi az STE

A cégnek a három, kassai eredetű KT8D5-ös mellett egy T6C5 típusú villamosa is van, amelyet a gyártó ČKD Tatrától, illetve utódjától, a Siemens Kolejova vozidla s.r.o.-tól vásároltak 2003-ban. A szóló kocsi a gyenge utasforgalmú időszakokban jár a 89-es villamos vonalán Strausberg vasútállomása és a városközpont között.
Az STE T6C5-öse – amelyet egy nem túl sikeres amerikai próbaüzem után vettek meg a ČKD-tól és utódjától – marad Strausbergben, a kicsi kocsira szükség lehet a gyenge forgalmú időszakokban
(a szerző felvételei)

Halász Péter