A menetrendváltással megszűnik a Budapest és Velence között hosszú évek óta járó Venezia nemzetközi gyorsvonat. Az MÁV-START keresett, de nem talált partnert, végül segítő mégis lett volna – állítólag túl magas áron. Így hát búcsút inthetünk a közvetlen velencei vonatnak.
Egy neves vonattól vehetünk búcsút hamarosan, ráadásul némileg korábban, mint ahogy a mostani, 2010-2011-es menetrend elbúcsúzik. December 9-én, pénteken este indul utoljára Budapestről Velencébe a Venezia EuroNight, majd szombaton este tér onnan vissza az utolsó szerelvény.
A témában kiadott közlemény szerint a MÁV-START Zrt. határozott szándéka volt a vonat további közlekedtetése, de a folytatásra két alkalommal is kiírt közbeszerzési pályázatra nem érkezett ajánlat. A sikertelen eljárásokat követően a magyar személyszállító cég harmadszorra is elindított egy újabb közbeszerzést, amikor is olyan magas, csaknem dupla értékű árajánlatot tett az olasz vasúttársaság, amelyet a magyar vasúttársaságnak nem állt módjában elfogadni. A szolgáltatás az utasok körében népszerű volt, így a sikertelen közbeszerzési eljárásokat követően folyamatosan vizsgálta a MÁV-START Zrt. a szlovén, a horvát és az osztrák vasúti partnerekkel együtt az alternatív eljutási lehetőségeket Velencébe, de nem sikerült minden érintett vasúttársaság érdekeltségének megfelelő megvalósítást kidolgozni.
A MÁV-START közlése szerint december 11-től bécsi átszállással lehet kedvezményes áron eljutni vasúton Velencébe, Rómába, Firenzébe és Bolognába.
A társaság jelezte azt is, hogy a vonattól búcsúzva az első tíz utas, aki beküldi a MÁV-START-nak a december 1. és 10. közötti időszakban, a Venezia EN vonaton utazva kezelt nemzetközi menetjegyét, értékes nyereményekkel gazdagodhat.
Nem mellesleg jegyezzük meg, hogy nem ez az egyetlen visszalépés a szolgáltatások tekintetében a jövő évi menterendben: a Dacia nemzetközi gyorsvonat közlekedtetése, különösen pedig a 19 óra utáni Bécs–Budapest kapcsolat fenntartása nem volt a MÁV-START érdeke a látszat szerint.
Nem mellesleg jegyezzük meg, hogy nem ez az egyetlen visszalépés a szolgáltatások tekintetében a jövő évi menterendben: a Dacia nemzetközi gyorsvonat közlekedtetése, különösen pedig a 19 óra utáni Bécs–Budapest kapcsolat fenntartása nem volt a MÁV-START érdeke a látszat szerint.
Halász Péter