Vonat van, pontosabban lesz. A ČD és az ÖBB, valamint az Siemens aláírta a megállapodást tizenhat Siemens Viaggio szerelvény, ismert nevén Railjet-vonat vásárlásáról. Az ügylet kapcsán újabb hírek láttak napvilágot, így már tudjuk, hogy merre járna velük a cseh vasút – és talán azt is, hogy mivel húznák. De lehet, hogy nem is azzal, amire gondolunk...?
Megszületett a megállapodás és hamarosan a ČD tizenhat Siemens Viaggio vonat boldog tulajdonosa lehet – ahogy arról a RegionalBahn Blog már – magyar nyelven egyedüliként – többször is beszámolt. A szerelvényeket a ČD tervei szerint Prágából Bécsen át Grazba, illetve a cseh főváros és Hamburg között járatnák.
A vonatok új, a ČD által jelenleg alkalmazott Najbrt-féle színterve szerinti festése – egyelőre csak látványtervként
(forrás: České Dráhy)
(forrás: České Dráhy)
Szerkesztőségünkben már terjedtek a vadabbnál vadabb elképzelések, amelyek közül a leginkább – mondjuk úgy – figyelemre méltó a 340-es sorozatszámú, kétáramnemű Laminátkával az élen, a Pratersternre begördülő szerelvény rémképét vetítették elő. De a valóság azért ennél valamelyest biztatóbb.
Az első, a teljes vonatot mutató látványterveken pedig a most beszerzett Škoda 109E típusú villamosmozdony látható. Vajon valóban a Škoda-csoda továbbíthatja majd a 230 km/h-ra is alkalmas vonatokat? Az biztos, hogy a mostani flotta nem elegendő a Railjet-vonatok továbbítására és a többi szerelvény elhúzására.
Valószínűleg emiatt is dönthetett úgy a ČD, hogy – a hírek szerint – összesen tíz, több áramrendszerű mozdonyra vonatkozó tendert is kiír a közeljövőben.
A leendő cseh Railjet teljes egészében – egy Škoda 109E-vel a látványterven. Vajon a Škoda-csoda továbbíthatja majd a vonatokat?
A kép nagyítható, új ablakban jelenik meg!
(forrás: České Dráhy)
A kép nagyítható, új ablakban jelenik meg!
(forrás: České Dráhy)
Halász Péter