Október végén újraindulhat két gyorsvasúti viszonylat, ami évek óta legfeljebb csak a térképeken létezik. Ha elegendő kocsi áll rendelkezésre, újraindulhat a S45-ös és az S85-ös viszonylat a német fővárosban.
Ha a berlini gyorsvasút elegendő járművel rendelkezik, várhatóan október végére újraindulhat két, évek óta szünetelő gyorsvasúti viszonylat. Az S45-ös és az S85-ös viszonylat 2009 júniusa óta szünetel, amikor számos járművet kellett előbb a tengelyek ultrahangos ellenőrzése, majd a homokszóró és a fékrendszer problémái miatt leállítani.
Az S45-ös viszonylat újraindítása rendkívül fontos lépés: az észak-déli nagyvasúti alagúton közlekedő távolsági vonatokról a Südkreuznál átszállva így lehet a legkönnyebben elérni a schönefeldi repülőteret. Jelenleg a gyorsvasúti viszonylatot az SXF1 jelzésű – pótdíj ellenében igénybe vehető – expresszbusz-viszonylattal próbálják meg pótolni.
Az NDK-eredetű 485-ös sorozatú motorvonatok főjavításával bővíti kapacitását a berlini S-Bahn
Az S85-ös viszonylat a Ringbahn keleti szakaszán segíti a forgalmat. A Grünau és Waidmannslust között közlekedő járatok csak hétköznap közlekedtek korábban is és a teljes útvonalukat csak csúcsidőben járták be – egyébként északon a Greifswalder Straße, délen pedig Schöneweide volt a végállomásuk.
Az utolsó „békeévben”, 2008 őszén érkezik egy, az S85-ös viszonylaton közlekedő 481/482-es sorozatú motorvonat az Ostkreuz azóta jelentősen átszabott Ringbahn-peronjához
A két viszonylat újraindítására az ad lehetőséget, hogy jónéhány, korábban leállított, NDK-eredetű motorvonatot újít fel a DB AG. A 485-ös sorozatú motorvonatok főjavítás után állnak forgalomba. A munkálatok azonban a vártnál tovább tartanak, s emiatt hosszabb ideig tarthat, hogy a vonatok ismét a megszokott hosszúságúak legyenek és a megszokott rend szerint kövessék egymást – fogalmazott az utasok érdekeit is képviselő civil szervezet, az IGEB rendezvényén az S-Bahn Berlin GmbH vezetője, Peter Buchner.
Érdemes azt is megjegyezni, hogy a Nord-Süd-Tunnelt nem érintő járatokon a most üzemben lévő 481/482-es motorvonatokat válthatják az öregebb szerelvények, lévén utóbbiak nem közlekedhetnek az alagútban az érvényben lévő előírások szerint.
A DB AG ígéretei szerint decembertől mindenhol a közszolgáltatási szerződésben rögzített követési idővel közlekednek a szerelvények, de előfordulhat még, hogy az előírtnál kevesebb kocsiból állítják össze a vonatokat.
Érdemes azt is megjegyezni, hogy a Nord-Süd-Tunnelt nem érintő járatokon a most üzemben lévő 481/482-es motorvonatokat válthatják az öregebb szerelvények, lévén utóbbiak nem közlekedhetnek az alagútban az érvényben lévő előírások szerint.
A DB AG ígéretei szerint decembertől mindenhol a közszolgáltatási szerződésben rögzített követési idővel közlekednek a szerelvények, de előfordulhat még, hogy az előírtnál kevesebb kocsiból állítják össze a vonatokat.
Az észak-déli alagútban nem közlekedhetnek a 485-ös motorvonatok, az S1, S2 és S25-ös viszonylatokra viszont átkerülhetnek az általuk felszabadított 481/482-es szerelvények
(a szerző felvételei)
(a szerző felvételei)
Halász Péter