Ahogy ígértük, elkísérjük néhány utazására az öt évvel ezelőtt Magyarországon „haknizott” német emeletes vonatot. A jármű már a sajtóbemutató napján forgalomba állt, mi azonban két nappal később, október 29-én kísértük el egy szobi kanyarra.
Öt évvel ezelőtt, 2006. október 29-én már átesett a DB AG emeletes vonata a sajtóbemutatón és másnap egy szegedi körön is. Erre a napra ismét egy szobi forduló volt betervezve. A szerelvény a 2140-2115-2142-2155-2154-2143 fordulókat teljesítette ezen a napon.
Érkezik a Nyugati pályaudvarra a 2115-ös számú személyvonat. A vonat három kocsija az esős vasárnap reggeli forgalomra még bőven elég volt
Még ma is utópisztikus látványként ha a Nyugati pályaudvaron az 1978-ban gyártott és azon év szeptember 14-én állagba vett 218 431-5-össel továbbított emeletes ingavonat. Sok „hozzáértő” a mai napig azt mondja: felesleges és szükségtelen Magyarországon az ilyen vonat...
A 2142-es számú vonat Szobra érkezett. A mozdonyra természetesen a zártárcsa is felkerült, valószínűleg a német személyzet nem kis derültségére. Szűk órányi tartózkodás után indult is vissza a vonat a Nyugatiba
Közben a viharfelhők is gyülekeztek – és ez nem csak a hétvégi pihenőjüket töltő BDVmot-okra vonatkozik
Hamarosan egy jól nevelt nyári zivatart is megszégyenítő eső zúdult a Duna-parti településre
Indulásra kész a 2143-as számban közlekedő személyvonat
A 2143-as után éjszakai pihenőre tért a szerelvény, másnap pedig Monor felé dolgozott a vonat. Legközelebb Tapolcára kísérjük el az emeletes ingavonatot, amelynek addig még Tatabánya, Győr és Pusztaszabolcs felé is lesz dolga
(a szerző felvételei)
A vonatszámok visszakeresésében és a fordulók követésében Hajtó Bálint összeállítását vettük alapul.
(a szerző felvételei)
A vonatszámok visszakeresésében és a fordulók követésében Hajtó Bálint összeállítását vettük alapul.
Halász Péter