Mit keres egy TRAXX Kőbánya-felső harmadik vágányán? Nos, a válasz egyszerű. Három hétvégén is kerülő útirányon át járnak bizonyos vonatok Budapoest és Szolnok között. Az ok egyszerű: Nagykáta és Tápiószele között csak vágányzárban végezhető pályafenntartási munkákat végeznek. Emiatt egyes vonatok terelve közlekednek, így a fotósok is érdekes témákkal bővíthetik a repertoárjukat.
Bár a RegionalBahn Blog nem holmi vágányzári híradó, mint más oldalak, azonban az érdekességekről szívesen hírt adunk. Ezúttal a különös látvány oka, hogy a Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonalon Nagykáta és Tápiószele között három hétvégén is (október 1-2., 8-9., 15-16.) olyan pályafenntartási munkákat végeznek előbb a bal, majd a jobb vágányon, ami miatt egyes távolsági vonatokat kerülő útirányon át közlekedtetik.
A július közepén még Németországban próbázó 480 005-ösnek jutott október 2-án a 364-1-es számú Ady Endre IC továbbítása. A rövidke szerelvény élén érkezik a modern masina Kőbánya-felső állomás III. vágányára
Itt ritkán látunk TRAXX-ot, főleg személyszállító vonat élén
A vonatok Budapest-Keleti és Kőbánya-felső között a megszokott útvonalon haladnak, majd onnan tovább a Körvasút, Rákossszentmihály, Rákosrendező érintésével érik el a ceglédi vonalat és így jutnak el Szolnokra. Magán a Körvasúton is ritka a személyszállító vonat – bár a Pozsony felé tartó vonatok erre járnak –, de az Angyalföldi elágazás és Rákosrendező, valamint Rákosrendező és Városligeti elágazás közötti vágánykapcsolaton mégoly ritkán sem láthatunk „ablakos” vonatot.
Az a terelt, vagy a kerülő útirányon át történő közlekedés miatt módosított menetrendű vonatok listája az ELVIRA menetrendi keresőben érhető el.
Azért V43-asból is akadt bőven. A V43 1126-os a 378-1-es számú, Zaránd nemzetközi gyors továbbításában jeleskedett. A vonat a látszat ellenére IC, az első két, 19-80-as kocsi másodosztályúvá lefokozva erősít a belföldi forgalomban
(a szerző felvételei)
(a szerző felvételei)
Halász Péter