E sorok megjelenésekor már véget ért Kőbánya-felső állomáson a vágányzár, ami bőséggel adott témát a vasútfotósoknak. A pozsonyi vonatok java része a Nyugatiból indult – kivétel persze akadt. Mégpedig az Avala, ami – lévén továbbmegy Belgrádba – más útvonalat kellett, hogy válasszon.
Az elmúlt két napon bizonnyal akadt dolga a vasútfotósoknak, ha dél körül és kora délután Rákos állomás környékén jártak. Valószínűleg az első és hosszú ideig az utolsó alkalom volt október 21-én és 22-én, hogy a szerb vasút járművei megfordultak erre.
A különleges menetek oka nem más volt, mit az, hogy Kőbánya-felső állomáson a 27-es váltót cserélték, emiatt a III. és a IV. vágányra vágányzárat kellett elrendelni. A III. vágány pedig az a vágány, ahol a Keleti pályaudvar és a Körvasút között közlekedő vonatok járnak. Emiatt a pozsonyi vonatok a Nyugatiba érkeztek és onnan is indultak – ahogy arról korábban már beszámoltunk –, míg az Avala nemzetközi gyors kerülve, Rákos és Ferencváros érintésével járt. A Keletiben szükséges gépcserét Rákoson végezték, ide jött ki a V43-as, ami Kelebiáig továbbítja a vonatot. Tegyük hozzá: a MÁV-csoport sem volt túlzottan logikus: a Moszkvából érkező belgrádi hálókocsikat nem hozta magával a Szili, azt jó eséllyel Ferencvárosban kapta meg a vonat.
A különleges menetek oka nem más volt, mit az, hogy Kőbánya-felső állomáson a 27-es váltót cserélték, emiatt a III. és a IV. vágányra vágányzárat kellett elrendelni. A III. vágány pedig az a vágány, ahol a Keleti pályaudvar és a Körvasút között közlekedő vonatok járnak. Emiatt a pozsonyi vonatok a Nyugatiba érkeztek és onnan is indultak – ahogy arról korábban már beszámoltunk –, míg az Avala nemzetközi gyors kerülve, Rákos és Ferencváros érintésével járt. A Keletiben szükséges gépcserét Rákoson végezték, ide jött ki a V43-as, ami Kelebiáig továbbítja a vonatot. Tegyük hozzá: a MÁV-csoport sem volt túlzottan logikus: a Moszkvából érkező belgrádi hálókocsikat nem hozta magával a Szili, azt jó eséllyel Ferencvárosban kapta meg a vonat.
Az ELVIRA adatai között „természetesen” rosszul szerepelt a vonat: 12:41-kor érkezett és 12:42-kor indult is volna tovább. Már az egy perces fordítás sem igaz, de a valóság ennél is rosszabb volt. Az október 22-i menetrend és a valós menetidők ugyanis finoman szólva nem voltak egymással köszönő viszonyban sem
Amíg várjuk az Avalát, nézzük, mi jár erre. Hétvégén sem lehet azért nagyon unatkozni. A 480 007-es az IC 364-1-es élén robogott át az állomáson
A V43 1019-es pedig a jól megszokott miskolci vegyes felvágottat hozta. Ezúttal a szerelvény a hangzatos S 524-es számot viselte
A VI. vágányon várakozó 1047 007-es, avagy újabb keletű nevén 470 007-es mellett robog át a 13-as TRAXX az IC 650-1-essel
Az IC után hamarosan elő kis kerül a 3324-es számú szolnoki zónázó „blokkján” érkező V43 1261-es. A kortársai már réges-régen Papagájok lettek, de ez a korábban szolnoki masina jól tartja magát. Persze, itt is érvényesül az örök mondás: nem a festék húzza a vonatot
Hamarost érkezik is a Körvasút felől a Gorilla, mögötte az EC 345-ös színes szerelvényével
A vonat továbbítására ezúttal a legmagasabb pályaszámú Gorilla, a 350 020-as lett kiválasztva
Három vágánnyal arrébb már készülődik az új mozdony, a V43 1261-es
Amíg a papírmunkát végzik, a IV. vágányon rövid pihenőt tartott a 3024-es számú, Budapestről Hatvanba közlekedő személyvonat. Egy kérdés: Önök mit vesznek észre előbb? Az 59-es FLIRT végén világító két vörös fényt vagy a rejtőzködő zártárcsát? Itt jegyezzük meg, hogy amikor ez a kép készült, a menetrend szerint már három perce úton kellett volna lennie az Avalának Belgrád felé
Némi nézeteltérés (írásbeli rendelkezésen hozták a menetrendet, de csak külön kérésre sikerült kinyomtatni...) után és 15 perc késéssel útnak is indult a nemzetközi gyorsvonat Szerbia fővárosa felé
A Gorilla pedig útnak indult a Nyugati felé. Időközben befutott mellé az RCH színeit viselő 1116 048-as is
Irány a Nyugati!
(a szerző felvételei)
(a szerző felvételei)
Halász Péter