Harminc használt Mercedes Citaro buszt vesz a BKV, az első néhány jármű az év végén már forgalomba is állhat.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteki közlése szerint a többségében tíz évnél fiatalabb, alacsonypadlós buszok klímával felszerelve, Euro2-es, illetve Euro3-as motorral érkeznek Ausztriából, Németországból, illetve Spanyolországból Budapestre. A járművek közül kettő 2000-es évjáratú, a többi buszt 2001-ben, 2003-ban illetve 2004-ben helyezték forgalomba, korukhoz képest jó állapotúak, és keveset futottak.
A buszok 65 ezer euróba (19 millió forint) kerültek, de ebben a Budapestre szállításuk és levizsgáztatásuk, valamint a főalkatrészekre szóló negyedéves garancia is benne van. Ez az összeg alig több egy húszéves Ikarus felújításának költségénél - olvasható a BKK közleményében. Hangsúlyozták, hogy a használt buszok vásárlása nem az új buszok beszerzését, hanem a régiek felújítását helyettesíti.
Lehet, hogy Budapesten folytatja? Egy háromajtós MB Citaro Köpenick belvárosában, mint villamospótló autóbusz
A szükséges honosítási feladatok (a nyitható ablakfelületek növelése, a járművezető-fülke zárhatóvá tétele, az ajtó és a műszerfal kezelőszervei, valamint az arculati elemek Budapest-specifikussá történő alakítása, az üzemanyag-átfolyásmérő beépítése, a jegykezelő, az utastájékoztató és a forgalomirányító rendszerek beépítése) elvégzése után az első járművek várhatóan még az idén forgalomba állhatnak. Ezek a honosítási feladatok összesen mintegy ötmillió forinttal növelik a beszerzési költségeket.
A német fővárosban számos hasonló kocsi teljesít szolgálatot, életkoruk néhány év mindössze, sűrűn cserélik a járműparkot
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A BKK legutóbb májusban vásárolt használt autóbuszokat, akkor tizenhárom használt, alacsonypadlós belga Van Hool autóbusz beszerzését jelentették be.
MTI