Budapesten ez év elején – hosszú évek után először – nem emelkedtek a tömegközlekedés díjtételei. Bécsben jó ideje stagnálnak a jegyárak, azonban most változtatni szeretnének ezen, jobbára emelni. Ez azonban hevesi politikai csatákhoz vezetett a bécsi Városházán.
Hamarosan változhatnak a bécsi tömegközlekedés díjtételei. Hogy hogyan és milyen mértékben, az még nem dőlt el, de az biztos, hogy nem lesz könnyű döntés. A városvezetőt adó szocialisták, az SPÖ és a zöldek között már egy ideje zajlanak a tárgyalások a viteldíjakról. A zöldek olcsóbb közlekedést szeretnének ugyanis. A városvezetés azonban nem, sőt, még emelné is a viteldíjakat. A gazdasági helyzet 13 százalékos emelést indokolna – mondja a Wiener Linien. Hasonló véleményen van a városházi ellenzék is.
Ha nincs viteldíj-emelés, akkor ritkábban indulhatnak a buszok, állítja a Wiener Linien. A kevésbé frekventált vonalak lehetnek az első áldozatok
Az elmúlt négy évben nem volt tarifakorrekció, mondta egy minapi interjúban Alexandra Reinagl a Wiener Linien gazdasági területének vezetője. A cégvezető szerint elérkezett az a pont, ahol további emelés nélkül már veszteséget termelne a cég. Ez pedig fejlesztések eltolását, elmaradását; járatritkításokat; az éjszakai buszhálózat karcsúsítását hozná magával. A Reinagl szerint az olcsóbb viteldíjak is azt jelentenék, hogy bizonyos mértékben csökkenteni kellene a Wiener Linien kínálatát.
A Wiener Linien szerint 13 százalékos viteldíj-emelés lenne reális
A közlekedési ügyekért felelős tanácsos, a zöldpárti Maria Vassilakou azt mondja, hogy elfogadható lenne egy olcsóbb éves bérlet bevezetése és az ebből fakadó bevételkiesést a városnak kellene pótolnia. A tarifareform kapcsán azonban még nem fejeződtek be a tárgyalások, azok a hónap végéig biztosan eltartanak.
Halász Péter