A DB AutoZug sok vasút barát számára kedves társaság. A német vasút leánycége ugyanis jól bevásárolt a személyvonati forgalomból kikopóban lévő 110-es sorozatú villanygépekből. Az emiatt 115-ösre átszámozott masinákkal a különböző autós- és éjszakai vonatokat továbbítják. Maga a cég pedig az autószállítás megkezdésének 80. évfordulója alkalmából új ruhába öltöztette az egyik veteránt.
A DB AutoZug, a Deutsche Bahn autószállítással foglalkozó leánycége az autószállítás 80. évfordulójára új ruhába öltöztette az egyik mozdonyát. A dologban semmi különleges nem lenne, ha mondjuk egy 101-esről lenne szó. Azonban nem így van. A cég az elmúlt években jól bevásárolt a DB Regiotól lassan kiszoruló 110-esekből. Az 1950-es évek végétől épített sorozat a vasútbarátok egyik kedvenc típusa. A DB AutoZugnál is megbecsülik a mozdonyokat. Ennek jele, hogy az évforduló alkalmából új ruhát, reklámfóliákat kapott az immáron 115 509-2-es.
Új ruhát kapott a 115 509-es pályaszámú veterán mozdony. A DB AutoZug láthatóan számít a régi, ám megbízhatónak tűnő „Bügelfalte” becenevű gépekre
(fotó: DB AutoZug)
(fotó: DB AutoZug)
A mozdony eredetileg 110 509-es számon került a Deutsche Bundesbahn állagába 1969. február 2-án. A gépet a Krauss-Maffei gyártotta s a 19374/1969 gyári számon, a villamos berendezéseket az SSW szállította. A gép 2005. december 11-én került a DB AutoZughoz, ekkortól hívják 115 509-esnek. Legutóbbi fővizsgája, egy IS 630 jelű vizsgálata 2006. szeptember 18-án készült el.
A mozdony különlegessége, hogy az utolsóelőtti a szériából, őt már csak a 110 510-es követte. Az eggyel magasabb pályaszámú gép, a 110 511-es egy későbbi átépítés eredményeként született.
A mozdony különlegessége, hogy az utolsóelőtti a szériából, őt már csak a 110 510-es követte. Az eggyel magasabb pályaszámú gép, a 110 511-es egy későbbi átépítés eredményeként született.
Halász Péter