2011. 09. 10.

Villamosünnep huszonhetedszer

Nem kevesebb, mint huszonhét alkalommal rendezték már meg a hagyományos bécsi villamosünnepet. A Tramwaytag idén a negyedszázados jubileumát ünneplő villamosmúzeumban volt. Egy biztos: megerőltetni magukat a szervezőknek, hogy a tavalyinál nagyságrendekkel jobb programot hozzanak össze.



Idén ünnepli fennállásának huszonötödik évfordulóját a bécsi villamosmúzeum. Az egykori Erdberg kocsiszín épületeiben helyet kapott gyűjteményben az osztrák főváros közlekedésének történetében főszerepet játszó járművek java részét megcsodálhatjuk – sajnos azonban csak kívülről. A járművek belsejét csak a néhány közlekedő nosztalgiajárat kocsijánál nézhettük meg.
Ahogy minden évben, úgy idén is voltak ráhordó járatok. A belvárosból „diszkóvillamossal” érkezhettünk, a kocsi az e célra átalakított 59-es számú, rövid, A típusú ULF volt. Azonban a szervezés hagyott némi kívánnivalót maga után: az előzetes hírek szerint a villamos Schwarzenbergplatzról indult és oda is érkezett volna s a 71-es végállomásán fordul volna. A gyakorlat azonban más volt: az O villamos Radetzkyplatz előtti hurokvágányán váltott irányt a „zenevonat”.
A simmeringi ráhordó járatokkal sem volt minden zökkenőmentes. A délelőtti órákban a húsz perces követésből több indulás kimaradt, fél tíz és fél tizenegy között hiába várták az érdeklődők – és a tudósítók – a nosztalgiajáratot, az csak nem jött el Simmeringbe. Végül az U3-as metróval áthidalhattuk a rendkívüli helyzetet, azonban ez azért mégsem olyan, mintha a jól ismert M sorozatú kocsikkal döcögtünk volna be a múzeumba…
Huszonöt éve várja a látogatókat a bécsi villamosmúzeum

Megszokott vendég a „gyerekvillamos”. Minden jelentősebb eseményen találkozhatunk a c3 sorozatú pótkocsiból átalakított játszóházzal
Hókotróként is funkciónáló munkavillamos s mellette egy F sorozatú nosztalgiakocsi a villamosmúzeum udvarán
A régi Stadtbahn szerelvényei közül az egyik, egy N1 sorozatú motor- és n2 sorozatú pótkocsikból álló szerelvény

A szakmai kiállításon bárki kipróbálhatta az utastájékoztató berendezések kezelését is

Régi és új: egy K sorozatú motorkocsi egy c3 sorozatú pótkocsival érkezik a múzeum területére

A bécsi HÉV, a WLB állandó meghívott a Tramwaytagon. Ezúttal két motorkocsival is képviseltették magukat. A képen a 42-es pályaszámú motorkocsi

Egy ugrás Simmeringbe: délelőtt itt nosztalgiajáratokat fotóztunk volna, de csak a menetrend szerintiekre futotta. Egy ismeretlen forgalmi zavar miatt akadozott a ráhordó járatok közlekedése. A képen egy, a 71-es viszonylaton közlekedő E2-es motorkocsi s mögötte egy c5-ös pótkocsi

A Wiener Linien pályás szakszolgálatának járművei is bemutatkoztak idén. A képen egy sínvályú tisztítására is alkalmas gépkocsi távozik a rendezvény után
(fotók: Halász Péter)

Mindazonáltal a tavalyihoz képet nagyságrendekkel jobb programot láthattunk. Jövőre pedig ismét lesz Tramwaytag, szeptember második szombatján. Hogy hol? Az a Wiener Linien valamikor 2012 nyarán árulja el.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.