Súlyos vasúti baleset történt Németországban, a szászországi Bad Lausicknál. Egy motorvonat kisiklott, miután egy autóval ütközött. Huszonegyen megsérültek.
A szászországi Bad Lausick közelében, Lauterbach-Steinbach megálló mellett kisiklott a Chemnitz és Lipcse között közlekedő RegionalExpress, miután egy autóval ütközött egy útátjáróban. Egy Mercedes kisteherautó ütközött először egy Fiat személyautóval az S49-es út átjárójában, s a személyautó a sínekre csúszott. A kocsi vezetője az utolsó pillanatokban még el tudta hagyni a kocsit. Az éppen érkező, RE 3736-os számban közlekedő motorvonat elcsapta a személyautót. A kerekek alá került jármű miatt a motorvonat kisiklott és a töltésoldalon át a vasút melletti területen kötött ki és az oldalára fordult. A vonaton mintegy félszázan utaztak, közöttük sok gyerek volt. A rendőrség az első hírek szerint 9 súlyos- és negyven könnyebb sérültről beszélt, később ezt a számot 15 könnyű és hat súlyosan sérült utasra módosítták.
A vasúti pályát a mentés idejére lezárták, hogy ez meddig tart, azt egyelőre nem tudni. A tűzoltóság, a mentők és a THW, valamint a vasút szakemeberi dolgoznak a sérült 612-es sorozatú, billenőszekrényes motorvonat pályára helyezésén.
Információink szerint a két, csatolt 612-esből álló szerelvény egyik egysége a 612 131/612 631 pályaszámú egység volt. A másik egység a 612 070/612 570-es volt, ez utóbbi jármű, a 612 570-es fordult az oldalára.
(a képek forrása: www.mdr.de)
Szászország miniszterelnöke, Stanislaw Tillich megrendültségének adott hangot, amikor értesült a balesetről. A szövetségi állam közlekedési miniszterének, Sven Morlok kíséretében a helyszínre sietett a politikus, hogy testközelből szerezhessen információkat a balesetről. A tartományi miniszterelnök a kórházban ápolt sérülteket is meglátogatta.
Ezen a viszonylaton sem az első eset egyébként az ilyen motorvonatok balesete. 2009-ben az egyik járműből kiesett a járó motor és kisiklott, mint kiderült, azért, mert lazák voltak a motort is magában foglaló hajtóegység, a powerpack rögzítő csavarjai. A tavalyi év végén pedig a két csatolt motorvonat menet közben vált szét, egyelőre ismeretlen okokból. Ezekben a balesetekben szerencsére senki sem sérült meg. Hozzá kell tenni, hogy ez a két korábbi eset alapvetően a vasúthoz kapcsolódó esemény, míg most egy idegen, vasúton kívül álló okok miatt bekövetkezett balesetről van szó.
Az elmúlt hetekben nem ez az első súlyosabb német vasúti baleset, nemrégiben, szeptember 11-én ugyanis a Rajna völgyében siklott ki egy dél felé tartó InterCity – ahogy arról magyar nyelven elsőként számolt be a RegionalBahn Blog. Ahogy most, úgy akkor sem az üzemeltető vasúttársaság a hibás az eset miatt.
Ezen a viszonylaton sem az első eset egyébként az ilyen motorvonatok balesete. 2009-ben az egyik járműből kiesett a járó motor és kisiklott, mint kiderült, azért, mert lazák voltak a motort is magában foglaló hajtóegység, a powerpack rögzítő csavarjai. A tavalyi év végén pedig a két csatolt motorvonat menet közben vált szét, egyelőre ismeretlen okokból. Ezekben a balesetekben szerencsére senki sem sérült meg. Hozzá kell tenni, hogy ez a két korábbi eset alapvetően a vasúthoz kapcsolódó esemény, míg most egy idegen, vasúton kívül álló okok miatt bekövetkezett balesetről van szó.
Az elmúlt hetekben nem ez az első súlyosabb német vasúti baleset, nemrégiben, szeptember 11-én ugyanis a Rajna völgyében siklott ki egy dél felé tartó InterCity – ahogy arról magyar nyelven elsőként számolt be a RegionalBahn Blog. Ahogy most, úgy akkor sem az üzemeltető vasúttársaság a hibás az eset miatt.
Halász Péter