Még mindig nem sikerült kideríteni, mi történt szombaton délután a Lipcse és Köln között közlekedő InterCity-vonaton. Ami biztos, hogy a mozdonyvezető Bielefeldben rendőrt hívott a vonathoz, majd letette a szolgálatot. Az utasokat másik vonatok vitték tovább. De mi történhetett?
Egyelőre még mindig nem tudni, mi történt a szombaton közlekedett IC 2440-es számú vonaton. A Leipzig Hauptbahnhofról Köln Hauptbahnhofra közlekedő vonat mozdonyvezetője a bielefeldi állomásra kihívta a rendőrséget, majd letette a szolgálatot. Az utasokat másik vonatokkal kellett továbbszállítani.
A Westdeutsche Rundfunk (WDR) információi szerint a Wunsdorf közelében nézeteltérés támadt a mozdonyvezető és a forgalmi szolgálattevő között arról, hogy a vezér a szolgálattevő szerint egy lassújelben a kitűzöttnél is lassabban haladt át a vonatával. Emiatt pedig nem tudta tartani a vonat a menetrendjét s ezen robbanhatott ki a vita.
A 101 120-4-es egy IC-vonat élén gyorsít ki Düsseldorfból. Vajon mindenhol megfelelően vannak kitűzve a lassújelek?
(a szerző felvételi illusztrációk)
(a szerző felvételi illusztrációk)
– Vajon valóban gyorsabban kellett kellett volna mennie a mozdonyvezetőnek, mit amennyivel valójában ment? Lehet, hogy így vélte biztonságosnak a közlekedést? – Frank Schmidt, a Gewerkschaft der Lokomotivführer (GdL, Mozdonyvezetők Szakszervezete) tette fel a költői kérdést a WDR-nek nyilatkozván. Hozzátette: rendkívül nagy a nyomás a vasutasokon, hogy tartsák a sokszor meglehetősen irreálisra szabott menetidőket. Mindenesetre a vasútnak egyértelműen és pártatlanul ki kell vizsgálnia az esetet, mielőtt állást foglalna.
A szövetségi rendőrség csak annyit fűzött az esethez: a mozdonyvezető rendkívül felelősen járt el, amikor segítséget kért a rendőrségtől.
Halász Péter