Ami az NDK-nak nem sikerült, az most sikerül Berlin városának. Az U6-os metróvonalat másfél évig kettévágják, a kieső szakaszon buszokkal pótolják a sárga szerelvényeket. Az indok pedig nem más, mint az U5-ös vonal hosszabbításának építése az Alexanderplatz és a Brandenburger Tor között.
A jövő évben lezárják s kettévágják a berlini U6-os metróvonalat. A Französische Straße és a Friedrichstraße megállók között mindössze 530 méter távolságban nem járnak majd a vonatok, de a pótlóbuszoknak jókora kerülőt kell tenni, hiszen a keresztutca, az Unter den Linden alatt vezet majd az új metróvonal, aminek építkezése miatt le kell zárni az U6-ost.
A patinás hangulatot árasztó Französische Straße másfél évig a dél felől érkező U6-os vonatok végállomása lesz
Azonban a környező utcák is zsúfoltak, így a szenátus és a BVG keresi azt a megoldást, amivel a lehető leggyorsabbá tudják tenni a metrópótlást. Ráadásul a környező fontos követségi épületek miatt is korlátozások érvényesek egyes útszakaszokon. Több potenciális busz-útvonalat pont ezen épületek védelem érdekében zártak le évekkel ezelőtt.
A metrópótlás várhatóan 2012 júniusában kezdődik majd. Ezt Winfried Otto, a BVG metró üzemágának vezetője mondta az IGEB nevű civil szervezet által szervezett metrós fórumon. Az utazóközönségnek várhatóan 2013 novemberéig kell buszokra szállnia. Az azonban, hogy merre mennek ezek a buszok még nem tisztázott, hangsúlyozta az üzemvezető. Mindazonáltal azt tanácsolta mindenkinek: ha teheti, kerülje el a környéket, hiszen a dugók és az átszállások, pótlások miatt nem lesz könnyű erre közlekedni, legyen szó akár autós, akár tömegközlekedő polgárról.
2012 júniusa és 2013 májusa között az U6-os északi szakaszán közlekedő vonatokon aligha láthatjuk majd az Alt-Mariendorf feliratot. A vonatok Alt-Tegeltől csak a Friedrichstraßéig mennek majd, onnan busszal lehet a kieső szakaszon utazni
(a szerző felvételei)
(a szerző felvételei)
A kettéosztott üzemről szólva Winfried Otto azt mondta: Alt-Tegel és Friedrichstraße között négy kocsis vonatokkal, négy perces ütemben tervezik fenntartani a forgalmat, míg a déli ágon, a Franösischer Straße és Alt-Mariendorf között hat kocsis vonatok követik egymást öt percenként. A vágányzár elején és végén azonban még ennél is többször kell átszállni az utasoknak, ugyanis a biztosítóberendezéseket a hosszan tartó ideiglenes állapothoz igazítják majd, ehhez pedig idő kell.
A most futó vágányzárak kapcsán az üzemvezető azt mondta: jövőre nem dolgoznak a Gleisdreieck megállóban. Viszont 2013-ban ismét hosszan tartó vágányzárra kell készülni az U2-es vonalán a Gleisdreieck és a Nollendorfplatz között az ottani magasvasúti hidak felújítása miatt. Várhatóan akkor ismét szóhoz jut az idén újra életre keltett U12-es viszonylat is.
Halász Péter