Majdnem teljes egészében pontos volt az elmúlt hónapban a Deutsche Bahn. Augusztusban a vonatok 93 százaléka közlekedett menetrend szerint – tudatta sajtóközleményében a német vasút. A közlés azért is érdekes, mert nemrégiben még hétpecsétes titokként őrizték az erről szóló információkat.
Augusztusban meglehetősen jó értéket mutatott a Deutsche Bahn pontossági statisztikája: a vonatok 93 százaléka közlekedett a menetrendben meghirdetettek szerint. Az első ilyen információt tette között a DB AG, korábban – még a Hartmud Mehdorn nevével fémjelzett idők maradványaként – ezeket az adatokat hétpecsétes titokként kezelte a vasúttársaság.
A DB AG közlése szerint augusztusban a vonatok 93,2 százaléka volt pontos. Ez azonban nem a 0 perces késést jelenti, hanem azt, hogy a vonatok az 5 perc 59 másodperces tűréshatáron belüli késéssel közlekedtek. Ha a tűrést 15 perc 59 másodpercesként nézzük, akkor a vonatok 98 százaléka közlekedett pontosan – írja a DB.
Az adatokat az egy hónap alatt közlekedett mintegy nyolcszázezer vonatról gyűjtött információhalmazból állították össze. Ebből mintegy húszezer járat a távolsági forgalomban, a maradék pedig a regionális, elővárosi és gyorsvasúti forgalomban közlekedett.
A DB AG ígérete szerint minden hónap végén közzéteszi az aktuális statisztikákat, hogy ezzel átláthatóbbá és megbízhatóbbá tegye a cég működését. A statisztikák a www.bahn.de/puenktlichkeit oldalon érhetők el.
Azért azt hozzá kell tennünk, hogy a késések java része a távolsági forgalomban adódott. E sorok szerzője pont a tárgyhónapban, ez év augusztusában járt úgy, hogy bő húsz perccel várakozott tovább Koblenzben egy észak felé tartó IC-re várva; de belefutottunk a Berlin–Stuttgart–München ICE-vonat bő negyedórás csúszásába is.
Bréma és Hamburg felé közlekedő ICE távozik Kassel-Wilheilmshöhe állomásról. Ez a vonat pontos volt
Az adatokat az egy hónap alatt közlekedett mintegy nyolcszázezer vonatról gyűjtött információhalmazból állították össze. Ebből mintegy húszezer járat a távolsági forgalomban, a maradék pedig a regionális, elővárosi és gyorsvasúti forgalomban közlekedett.
Egy a nyolcszázezer menetből. A Frankfurtot elhagyó, Passauból Hamburg-Altonáig közlekedő IC 2024 számú vonat is pontos volt
Azért azt hozzá kell tennünk, hogy a késések java része a távolsági forgalomban adódott. E sorok szerzője pont a tárgyhónapban, ez év augusztusában járt úgy, hogy bő húsz perccel várakozott tovább Koblenzben egy észak felé tartó IC-re várva; de belefutottunk a Berlin–Stuttgart–München ICE-vonat bő negyedórás csúszásába is.
A napi vonatforgalom nagy részét a regionális, elővárosi és gyorsvasúti viszonylatok adják. A képen egy, az S5/S8 viszonylaton közlekedő motorvonat érkezik Düsseldorf-Bilk megállóhelyre
(a szerző felvételei)
(a szerző felvételei)
Az egyes országok késési mutatóival korábban már foglalkozott blogunk. Magyarics Zoltán kétrészes írását itt olvashatják:
Halász Péter