Napvilágot láttak a várhatóan decemberben induló HKX kocsijairól készült első fényképek. A magántársaság az ÖBB 4010-es motorvonataiból vásárolt be – de azok nem a régi konfigurációban, hanem mozdonyos vonatként közlekednek majd.
Decemberben indul – állítólag most már tényleg és istenbizony – a HKX nevű magánvasúti gyorsvonat Hamburg és Köln között. Az üzemeltető cég az ÖBB leállított 4010-es „Transalpin” motorvonatiból vásárolt be és Lengyelorszában alakíttatta át saját ízlése szerint. Az lila alapszínekre festett jármű meglehetősen furcsán néz ki – különösen azért, mert a vezetőállásos pótkocsik bizony vezetőállás nélküli járművek lettek. A fényszórókat belemezelték, csak a zárfények maradtak meg. A vonatokat mozdonyokkal továbbítják majd, így a motorkocsikra és a vezérlőkocsikra sincs szükség. Érdekes módon, nem alakítottak ki panorámaszakaszt a kocsik végén, pedig ilyenre volt már példa: a CFR a DB AG-tól vásárolt „Innovationszug” vezérlőkocsijával nem tudott mit kezdeni s nemes egyszerűséggel kipakolta belőle a vezetőasztalt és panorámaszakaszt rendezett be a kocsi végén.
Önöknek, kedves olvasók, hogy tetszik a HKX új járműve? Vagy inkább a régi ÖBB-sre voksolnának?
A 6010 001-3 számú vezérlőkocsi a HKX színeiben – a díszítések még nem kerültek fel a kocsira
(forrás: EBFÖ)
(forrás: EBFÖ)
Sem a hely, sem pedig a bal oldali jármű ebben a formában nem létezik már. A fenti vezérlőkocsi még az ÖBB állagában és motorvonatba sorozva várja az indulási időt egy 1142-es társaságában az azóta már elbontott bécsi Südbahnhofon
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)