Meglehetősen ritkán mutatunk ezeken az oldalakon NoHAB-mozdonyokat. De ennek meg is van az oka: „célterületünkön” nem volt olyan ismert és elterjedt típus, mint idehaza vagy a Skandináv- esetleg a Benelux-államokban. Ezúttal azonban két V170-est is megörökíthettünk – szoros egymásutánban.
Németországban nem olyan ismert és imádott a svéd NoHAB-gyár legendás „turicsorrúja”, mint mondjuk idehaza. Ennek oka, hogy a németek hasonló kategóriában gyártottak saját, megbízható mozdonyokat, a V200-asokat. Így hát nem szorultak a svéd importra, ellentétben mondjuk a MÁV-val. Mindezek ellenére akad NoHAB Németországban is.
A DSB-től kiselejtezett MX és MY sorozatú gépek egy része Németországban lelt új hazára. A mozdonyok egy része több üzemeltető után végül az Altmark Rail flottájában kötött ki. Ezúttal tehát két, germánföldre emigrált mozdonyt mutatunk be olvasóinknak.
Koblenzbe érkezik a dupla-NoHAB-fogat. Elől az MY 1149-esnek álcázott V170 1149-es számú gép. A masina 2010-ben öltötte magára az eredeti DSB-színtervre hasonlító ruhát
Szokatlanul fest a kerekded mozdony a német sínpárokon
Társa ezúttal a ma a Braunschweiger Bahnservice, egykoron a STRABAG állagában lévő MY 1142-es (V170 1142) volt. A gépek jobbára különvonatok és tehervonatok élén fordulnak elő szerte Németországban
(a szerző felvételei Koblenz főpályaudvarán készültek 2011. augusztus 18-án)
(a szerző felvételei Koblenz főpályaudvarán készültek 2011. augusztus 18-án)
Halász Péter