Meglehetősen ritkán adunk hírt az MSTS-hez készült kereskedelmi kiegészítőkről. Ezek színvonala nem nagyon éri el az ingyenesekét, hogy finomak legyünk. Viszont van, amelyik a saját kategóriájához képest egészen jól teljesít. A Train Sim Pro Brandenburg–Frankfurt (Oder) kiegészítőjében néztük meg a Berlinen átvezető vasútvonalat.
Meglehetősen borsos áron, 19,99 euróért szereztük be a ProTrain sorozat kiadója által forgalmazott, de másik szériábanban, a Train Sim Pro keretein belül megjelent Brandenburg–Berlin–Frankfurt (Oder) vasútvonalat bemutató kiegészítőt. Őszintén szólva a meglehetősen vegyes várakozással indultunk neki a pálya megismerésének, hiszen a ProTrain 28-ban a berlini Stadtbahn meglehetősen elnagyolt lett. A TSP sorozatban megtalálható vonal egy fokkal jobb lett, mint amire számítottunk, de azért tény, hogy nem éri el a készülő, ingyenesnek szánt Berlin–Hannover kiegészítő szintjét. Igazi ipari munka, de legalább a jobbak közül való.
Utazásunkhoz az RE 38007-es számú vonatot választottuk. Szerelvényünk Berlin-Wannsee állomásra érkezett. A jobb oldali két percon és a kapcsolódó vágányok az S-Bahn sínpárjai. Sajnos általában elmondható, hogy a harmadik sínt lespórolták a készítők
Berlin Zoologischer Garten. Az egykori nyugat-berlini főpályaudvar ma már csak a regionális vonatok megállója. A csarnok az íves tetejével nem igazán illik a valóságban szögletesebb építményhez
A 2006-ban átadott berlini főpályaudvar modellje sajnos azonos a ProTrain 28-ból ismerttel. Meglehetősen sterilnek hat és nem adja vissza a berlini hangulatot a reklámoktól megfosztott épület... Bár valóban marketingcélokat szolgál, de hiányzik a Bombardier és a Berliner Morgenpost felirata...
A mozdonyok modellje kissé bumfordira sikerült, de a ProTrain-kiegészítőkhöz képest egész jó. A járművek java része ugyanis nem új modell...
Berlin Friedrichstraße épületei meglehetősen jól sikerültek, a környezet kissé elnagyolt, de a vezetőállásból annyira nem tűnik fel mindez
A városon átvezető Stadtbahn hangulata külső nézetben nem jön át annyira, de a vezetőállásból nézve valóban közelít a valósághoz. A képen a vonatunk éppen a Hackescher Markt S-Bahn megálló mellett halad el. Az állomás jellegzetes, XIX. századi épülete összetéveszthetetlen bármi mással
Túl vagyunk már az Ostbahnhofon, éppen Berlin-Rummelsburg közelében robog a szerelvényünk
A rummelsburgi műszaki előkészítő pályaudvar meglehetősen elnagyoltra sikerült
A köpenicki városrészt az MSTS-felhasználók meglehetősen jól ismerik. Talán elég, ha csak annyit mondunk, hogy ProTrain 37...
Megérkeztük Erknerbe. A kiegészítő az itt zajló átépítés egy köztes fázisát mutatja, amikor a városból kelet felé tartó vonatok peronját már áthelyezték a mai helyére. Itt búcsút veszünk a vonatunktól, hiszen átvágtunk a német fővároson, legalábbis virtuálisan
Halász Péter