Változhat a Vasúti Építési és Üzemeltetési Szabályzat (Eisenbahn Bau- und Betriebsordnung, EBO) a jövőben, ha a szövetségi gyűlés elfogadja az erre vonatkozó javaslatot. A cél, hogy minden személyszállító vonat által használt pályán legyen pontszerű vonatbefolyásolás.
Mondhatni „hülyegyerekbiztos” a német nyelvterület java részén és Európa további néhány országában használt pontszerű vonatbefolyásó rendszer, az INDUSI vagy PZB. Ezúttal Németországban került terítékre a vonatbefolyásoló berendezés, mégpedig a törvényhozásban. Ha elfogadják, akkor az erre vonatkozó fejezet változat a vasútépítés és üzemeltetés „alapkönyvében”, az EBO-ban.
Továbbhaladást tiltó főjelző Németországban. A jelzőnél, a jobb sínszál mellett látszik az INDUSI-mágnes
A szövetségiek szorgalmazzák: minden személyszállító vonat által használt vonalon építsék ki azt a rendszert, amelyik megállj állású főjelző mellett meg tudja állítani a vonatot. Ez az igény pedig egyértelműen az INDUSI-t jelenti.
A szomszédos Ausztriában is ilyen vonatbefolyásoló rendszer van. A képen egy ideiglenes lassújel-előjelzőhöz tartozó mágnes látszik
(a szerző képei)
(a szerző képei)
A lépést az év elején, a Magdeburg közelében lévő Hordorfnál történt baleset indokolja. Akkor, 2011. január 29-én a Magdeburgból Halberstadtba tartó motorvonat és az ellenkező irányba közlekedő tehervonat ütközött össze egy egyvágányú szakaszon. A vizsgálatok szerint a tehervonat továbbhaladást tiltó jelzés ellenére lépett be az egyvágányú szakaszra, ráadásul az előjelző után is sebességcsökkentés nélkül folytatta útját. Megtehette, hiszen az INDUSI nem váltott ki kényszerfékezést, mert nem volt a vonalra telepítve.
A balesetben tízen meghaltak, negyvenhárman pedig kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedtek.
Németországban számos mellékvonalon a mai napig nincs telepítve ez a viszonylag egyszerű vonatbefolyásoló rendszer. Különösen az egykori NDK területén érvényes ez a helyzet, mert a DR csak a legfontosabb vonalakra telepített annak idején ilyen berendezéseket.
A balesetben tízen meghaltak, negyvenhárman pedig kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedtek.
Németországban számos mellékvonalon a mai napig nincs telepítve ez a viszonylag egyszerű vonatbefolyásoló rendszer. Különösen az egykori NDK területén érvényes ez a helyzet, mert a DR csak a legfontosabb vonalakra telepített annak idején ilyen berendezéseket.
Halász Péter