A német vasút tervei szerint hamarosan gyorsabban közlekedhetnek a vonatok Drezda és Berlin között. A jelenlegi 130 perces menetidőt közel fél órával kurtítanák. De nem csak itt, hanem az egykori NDK területén számos helyen fejleszti a DB AG a vasúti infrastruktúrát.
Öt és félmilliárd eurót, átszámítva mintegy 1584 milliárd forintot fordít a vasúti pálya fejlesztésére a DB AG 2017-ig az egykori NDK területén. A pénz nagy része a „Verkehrsprojektes Deutsche Einheit Nummer Acht” (az egyesítés utáni, a két országrész közötti kapcsolatok javítását szolgáló közlekedési fejlesztések elnevezése a Verkehrsprojektes Deutsche Einheit), azaz a Nürnberg–Erfurt–Halle/Lipcse nagysebességű pálya építéséhez szükséges. Az új vasútvonalat 2017-ig helyezik üzembe.
További forrásokat fordítanak a lipcsei belváros alatti alagút építésére. A City-Tunnel Leipzig másfél kilométer hosszan köti össze a főpályaudvart és a Bayerischer Bahnhofot, így könnyítve meg az átmenőforgalmat.
A Berlin és Drezda közötti vasútvonalat is fejlesztik. A DB AG illetékese, Lutz Winkler szerint nem vágyálom, hanem a kitűzött cél, hogy belátható időn belül a mai 130 percről 105 percre csökkenjen az utazási idő a két város között. Winkler hozzátette: nincs könnyű dolguk, mert a százhúsz kilométeres vaspálya nehéz talajon vezet, ráadásul a berlini kapcsolat kérdése sem tisztázott. Jelenleg a vonatok a Berliner Außenringen közlekednek Mahlow és Gernshagener Heide között, s a Leipziger Bahn vágányain érik el a főpályaudvart. Az eredeti tervek szerint a mai S2-es viszonylat vágányai mellett, a II. Világháború után felhagyott Anhalter Bahn reaktiválásával gyorsítanák a vonatforgalmat.
Halász Péter