2011. 09. 24.

Az első életjel

Megjelent a Zusi honlapján az első videó az új változat, a Zusi 3 működéséről. A videóban egy valóban működő programot és nem csak egy részletét vagy funkcióját láthatjuk. Induljunk hát együtt felfedezőútra!


Az első, a teljes programot mutató videó rendkívül ígéretesnek tűnik. Természetesen folytatja a Zusi 3 a korábbi változatok hagyományát, a rendkívül jó fizikai szimulációt. A kezelőszervek se nagyon változtak. Ami viszont jóval látványosabbá teszi a játékot az az újfajta képi világ, hiszen végre „nagyüzemben” készülnek és jelentek meg a textúrázott objektumok.
Új nézőpont: a mozdony ablakából nézhetjük a vonatunkat. Indulásra készen áll a szerelvény Bad Driburg állomáson

A vezetőállás ismerős, ugye? Igen, hasonlót alkalmaz a Zusi 2 is a V160-as mozdonycsaládhoz

Azonban a videót nézve egy-két dolog fájón hiányzik. Az egyik nagy hiányosság még mindig a pályavilágító hiánya. Sajnos az alagúti szakaszon látszik, hogy a föld alatt vagy éjszaka továbbra sem tudjuk felkapcsolni a sugárvetőt. Remélhetőleg ez csak az első bétaváltozatok fogyatékossága, hiszen a Microsoft-féle programban már a kezdetektől van lehetőségünk világosságot kapcsolni.
A program nagy fogyatékossága még mindig a pályavilágító hiánya... Vonatunk éppen egy alagútban halad...

A nagy állomásokat is jól kezeli a program. A vonatunk éppen Altenbekenbe érkezik

A program hardverigénye kapcsán Carsten Hölscher azt mondta: a videó egy 4-5 éves, 2 GB RAM-mal szerelt gépen készült s a videót rögzítő program is jelentős erőforrás-igénnyel rendelkezik. A videóból látható, hogy milyen simán fut a program.
A videóval kapcsolatos kommentárokat a Zusi hivatalos fórumának vonatkozó topikjában várja – németül – a készítő Carsten Hölscher.
A megjelenésről – egyelőre – még mindig nincs információ. A program – úgy tudni – készen van, a készítő csak azért nem szeretné kiadni, mert nem kívánja megfelelő alappálya és járműpark nélkül közzétenni munkáját. A pályaépítés viszont hosszadalmas folyamat...

Halász Péter