Vasárnap átadták a berlini villamoshálózat legújabb szakaszát. A 60-as és a 61-es villamosok ezentúl az Adlershof S-Bahn megállótól az újonnan épített tudományos városrészig, ahol számos kutató- és tudományos intézmény kapott helyet.
Vasárnap óta 1,5 kilométerrel hosszabb a berlini villamoshálózat. Ahogy arról már írtunk, átadták az Adlershof és Karl-Ziegler-Straße közötti vonalrészt vehették birtokba az utasok.
Az új vonalszakaszon végig zárt pályán halad a villamos, s az adlershofi S-Bahn megálló előtti szakaszon a Köpenick felé tartó villamosok vágányát buszsávként is használhatják. Az új szakasz a BVG közlése szerint 13 millió eurót, nagyjából 3,5 milliárd forintot kóstált.
A megnyitó szerelvény az adlershofi állomás közelében – a villamos mellett látható a zárt pályára vezetett buszsáv
(fotó: Harald Tschirmer / forrás: www.bahninfo-forum.de)
(fotó: Harald Tschirmer / forrás: www.bahninfo-forum.de)
A civilek egyébként máris megjegyezték: a 3 megállós távon 5 közlekedési lámpa tartja fel a forgalmat és bizony ez jelentős menetidő-növekedést hoz. A BVG-t emiatt sokan kritizálják, hiszen a zárt pálya előnyeit kihasználva egy intelligens, a villamosok által befolyásolt lámpahangolással valóban versenyképes alternatíva lehet a közúti közlekedéssel szemben.
Az első szerelvény, ami menetrend szerint végighaladt a pályán a 6141 + 6142 pályaszámú villamosokból összeállított szerelvény volt.
Halász Péter