Volt valamikor egy Südbahnhof Bécsben, aminek a nevét már csak az Schnellbahn Stammstreckén lévő megálló és az Ostbahn ideiglenes állomása, a Wien Südbahnhof (Ostbahn) néven működő konténerállomás őrzi. Hamarosan, a 2012 decemberi menetrendváltással azonban ezek is búcsúznak, akkor ugyanis részlegesen megnyílik az új Hauptbahnhof. Ezúttal pár kiragadott pillanat következik az egykori Südbahnhof életéből.
Ma már ritka vendég a mozdony mögött elsőnek besorozott Schlierenwagen. A kényelmes kocsik kiveszőben vannak az ÖBB vonataiból, bár néhány még közlekedik a Franz-Josefs-Bahnhofról induló vonatokban. Hosszú ideig a Südbahnhof volt a dél felől érkező regionális vonatok végállomása. A 1142 549-3-as is egy ilyen szerelvénnyel érkezett a Südre 2004. május 2-án – hazánk EU-csatlakozásának másnapján. Érdemes azonban a gép melletti kocsit is megnézni: ilyen színben igen kevés ÖBB-kocsi pomázik már...
Két évvel később, 2006. szeptember 30-án a 1116 201-3-as
érkezett meg a Südre egy reggeli grazi IC-vel. A vonat már új festésű
kocsikból lett kiállítva...
Rövidke ingavonat várja a sorát a Südbahnhofon. A három kocsis szerelvény Ebenfurton át Sopronba indult 2004. május 2-án
Az előbbi vonat továbbítására a 1014 014-3-as gépet jelölték ki aznap. A Sisik és a Südbahnhof elválaszthatatlan társak voltak, hiszen a kétáramnemű gépek itt voltak honosak és legtöbbször az innen induló vonatok élén dolgoztak
Két évvel később a 1014 007-7-es egy Hektor társaságában várja az indulását. A gép akkor már nem a City Aiport Train festését viselte magán, hanem újra a régi színekben pompázott – de már új ÖBB-logóval
Végül egy pillantás az Ostbahn vágányaira. Ott is a 1014 007-est láthatjuk egy 4020-as társaságában. Manapság mindkettő ritka vendég már a megcsonkított, ideiglenes pályaudvaron
(a szerző felvételei)
(a szerző felvételei)
Halász Péter