A 2012 után kezdődő menetrendi időszakban áramhiány lehet a Ruhr-vidéken, mert leállítják az egyik széntüzelésű erőművet, pótlásáról viszont pedig nem intézkedtek.
Az időjárástól, a közlekedő vonatok számától függően és még sok egyéb körülmény kedvezőtlen összejátszása esetén többszáz vonat állhat meg a Ruhr-vidéken, ha összeomlik az energiaellátó rendszer. A legkritikusabb a november és március közötti téli időszak lehet – vélik a szakemberek.
Az ok egyszerű: a tartományi parlament döntése értelmében a Dattelnben lévő szénerőmű 2012 végi leállításáról döntött, mégpedig úgy, hogy nem gondoskodtak a pótlásáról.
Az Aachenből Düsseldorfba érkezett RE szerelvényével üresen fordult vissza a 146 001-3-as. A modern villamosmozdonyok összességében kevesebb energiát fogyasztanak, mert villamos fékezéskor képesek a visszatáplálásra, de a vonatok megindításához szükséges energiát biztosítani kell nekik is, csak később „adnak vissza” belőle
Németországban a 15 kV 16,7 Hz-es, egyfázisú váltóárammal villamosított vasútvonalak áramellátásáról a pályavasút gondoskodik, s számos vasúti tulajdonú erőmű mellett a többi energiaszolgáltató hálózatából is vásárolnak villamos energiát.
Mindeközben a DB AG azon fáradozik, hogy 2020-ig jelentős mértékben növelje a megújuló forrásokból származó energia részarányát. Az említett határidőig a vasúti áramfelhasználás egyharmada érkezik majd megújuló forrásokból.
Halász Péter