Nem kifejezetten hosszú, ám annál jelentősebb vágányzárra készül a DB. A német főváros és a vele szorosan együtt élő Potsdam közötti vasúti pályát zárják le bő másfél hétre. Az intézkedés számos vonatot és még több utazót érint.
Augusztus 26-án késő estétről egészen szeptember 5-én hajnalig nem járnak majd a vonatok Berlin-Wannsee és Potsdam Hauptbahnhof között, ugyanis ezen a szakaszon az aljakat cserélik a pályavasút munkatársai. A forgalmas vonalszakaszon közlekedő szerelvények helyett az S-Bahn-t javasolják az utasoknak, hiszen a járatok kerülő útirányon át közlekednek.
A Magdeburg–Berlin–Frankfurt (Oder)–Eisenhüttenstadt között közlekedő RE1-es viszonylat szerelvényei nem érintik a fenti időszakban a Werder (Havel) és Berlin-Charlottenburg közötti állomásokat, így két potsdami és egy berlini megállás is kimarad. A vonatok a berlini külső vasúti gyűrűn, a Berliner Außenringen (BAR) közlekednek s Wustermark és Berlin-Spandau érintésével térnek vissza eredeti útvonalukra. A szerelvények a kerülő útvonalon Golm és Berlin-Charlottenburg állomásokon is megállnak – közölte a Deutsche Bahn AG.
Spandauban az ICE-k és az egyébként is erre járó regionális vonatok mellett újabb szerelvények is helyet kérnek majd – igaz, a vágányzári hirdetmény szerint áthaladnak az állomáson. A képen egy, a Ruhr-vidékről érkezett ICE 2-es szerelvény tart rövid pihenőt Berlin-Spandauban
A volt császári székhelyre, a kastélyairól híres Potsdamba tartó utasoknak Berlin felől érkezve az S7-es viszonylatot javasolják alternatívaként. Igaz, erre sem lesz könnyű az élet: augusztus 27-én, szombaton napközben Grunewald és Wannsee között kábelfektetési munkák miatt kell korlátozásokra számítani.
A Henngisdorfból és Golmból érkező vonatok menetrendje is módosul, a potsdami főpályaudvart csak ingavonatokkal lehet elérni
A nyugat felől érkezőknek könnyebb dolga lesz: a potsdami főpályaudvart a Werder (Havel) és Potsdam Hauptbahnhof közötti ingavonatokkal lehet majd elérni – Weder állomásán csatlakozást biztosítanak mindkét irányban.
A vágányzár miatt a BAR-on közlekedő többi vonat menetrendje is módosulhat, a Hennigsdorf–Potsdam vonalon ez főleg a reggeli órákban közlekedőket érinti.
A vágányzár miatt a BAR-on közlekedő többi vonat menetrendje is módosulhat, a Hennigsdorf–Potsdam vonalon ez főleg a reggeli órákban közlekedőket érinti.
Berlin-Nikolassee mellett lehet majd egy ideig az RE1-es viszonylat vonatait fotózni
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A vágányzári menetrend egyébként ékes bizonyíték annak, hogy mire jó, ha vannak alternatív útvonalak. A BAR-t még a II. Világháború előtt kezdték el építeni, majd a hidegháború idején, az 1950-es években készült el teljesen s végül az 1980-as években villamosították. Jelentőségét mutatja, hogy a korábbi Potsdam Hauptbahnhof (ma Potsdam-Pirschheide) milyen nagy forgalmú állomás volt a megosztottság éveiben. Az állomás történetét a RegionalBahn Blog is bemutatta már.
Halász Péter