Ahogy az elmúlt télen, úgy idén is korlátozásokra számíthatnak a berlini gyorsvasút utasai. Szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy az előttünk álló télen is több, a vonatforgalmat is érintő meghibásodásra kell számítani.
Tavaly a számtalan javítás miatt csökkentett létszámban működő gyorsvasúti flottát tovább tizedelte a hideg: a homokszórók csövei és az áramszedőpapucsok befagytak; a motoroknak nem tett jót a porhó. Emlékezhetünk: számos viszonylaton egyáltalán nem járt az év elején az S-Bahn Berlinben. Szakemberek idén is hasonló problémákra számítanak – derül ki a szenátus megbízásából készült jelentésből.
Persze, ezek gyenge pontok csak akkor okozhatnak gondot, ha nem készülnek megfelelően a vasutasok a hideg időjárásra. Még van idő, de oda kell figyelni – figyelmeztetnek a szakértők.
Mindemellett a DB AG azt ígéri: a decemberi menetrendváltástól kezdve már a közszolgáltatási szerződésben rögzített menetszámot teljesítik – igaz, nem mindenhol annyi kocsiból állnak a szerelvények, mint ahogy azt előírták.
A kocsihiány egyébként gondot okozhat az új repülőtér megnyitásakor is. A 2012 nyarára tervezett üzembe helyezést hátráltathatja, hogy a DB AG nem garantálja, hogy addigra rendelkezésére áll majd a S-Bahn-kapcsolat teljes értékű üzemeltetéséhez szükséges 575 „Viertelzug”. Mindemellett szakemberek arra is figyelmeztetnek: nem csak a mostani járműpark üzemeltetésére kell ügyelni, hanem amellett gondolkodni kell új járművek beszerezésén is – erre vonatkozó jeleket azonban a DB AG-nál még egyelőre nem tapasztaltak.
Jelenleg 452 „Viertelzug” vesz részt a forgalom lebonyolításában.
Persze, ezek gyenge pontok csak akkor okozhatnak gondot, ha nem készülnek megfelelően a vasutasok a hideg időjárásra. Még van idő, de oda kell figyelni – figyelmeztetnek a szakértők.
Mindemellett a DB AG azt ígéri: a decemberi menetrendváltástól kezdve már a közszolgáltatási szerződésben rögzített menetszámot teljesítik – igaz, nem mindenhol annyi kocsiból állnak a szerelvények, mint ahogy azt előírták.
A kocsihiány egyébként gondot okozhat az új repülőtér megnyitásakor is. A 2012 nyarára tervezett üzembe helyezést hátráltathatja, hogy a DB AG nem garantálja, hogy addigra rendelkezésére áll majd a S-Bahn-kapcsolat teljes értékű üzemeltetéséhez szükséges 575 „Viertelzug”. Mindemellett szakemberek arra is figyelmeztetnek: nem csak a mostani járműpark üzemeltetésére kell ügyelni, hanem amellett gondolkodni kell új járművek beszerezésén is – erre vonatkozó jeleket azonban a DB AG-nál még egyelőre nem tapasztaltak.
Jelenleg 452 „Viertelzug” vesz részt a forgalom lebonyolításában.