A Bombardier mindig kísérletezik valamivel. A Last Mile Diesel után ezúttal egy kisebb horderejű, ám annál fontosabb tesztet hajtottak végre. Az alany a DB Regio 146 223-asa volt.
A MÁV-TRAKCIÓ 480-asaihoz erősen hasonlító TRAXX P160AC2-es típusú, a DB AG-nál 146 223-as számon szolgáló mozdony alá új forgóvázakat raktak. Július elején indult meg a tesztüzem, miután a módosított forgóvázakat és a teszthez szükséges műszereket az uelzeni fűtőházban megkapta az LNVG ME 146-11-esétől. A gépet még a hó elején Freiburgba vitték, ahol a Fekete-erdőt átszelő Schwarzwaldbahn vonalán vetették nyúzópróba alá a gépet – írja a railcolor.net oldal.
A vonal kiváló terep a mérésekhez. Vannak olyan szakaszai a pályának, ahol a gép az engedélyezett legnagyobb sebességgel, százhatvannal mehet, de vannak olyan helyek, ahol a hegyi pálya és a mindenhol megálló személyvonatok miatti fokozott igénybevételt elemezhetik.
A tesztüzem szűk egy hónapig tartott. A gép augusztus elején ismét a normál forgóvázakat kapta vissza és visszatért a honos telepállomására, Stuttgartba. Amíg a sváb várostól távol volt, a freiburgi 146 229-es helyettesítette.