A szerkesztő visszatért pihenéséről és hamarosan visszatérünk a megszokott menetrendhez itt a RegionalBahn Blogon. Mivel azonban az elmúlt napokban nem frissült az oldal, következzen néhány érdekesnek mondható felvétel az elmúlt napok terméséből.
Érdekes megoldás és idehaza legfeljebb csak tekinthetünk a Tram-train rendszerekre. A németországi példák ősatyja Karlsruhe, majd az elmúlt években számtalan város követte példájukat. Az egyik legújabb ilyen a kasseli. A képen az Alstom Citadis családjából való, kétáramnemű villamoskocsi várja az indulási időt az üzemváltó megállóban, Kassel főpályaudvarán
Ugorjunk egy nagyot: a Rajna partján fekvő Koblenz jelentős forgalmat lebonyolító vasúti csomópont. Itt találkozik a Rajna mindkét partján vezető vaspálya a Saar-vidékről érkező, Mosel-völgyi vonallal. A képen egy 101-es továbbította InterCity tart rövid pihenőt, mielőtt továbbindulna Stuttgart felé
A Ruhr-vidék Németország ipari központjának is tekinthető. Azonban azért nem csak a füstös, borús idő jellemzi, ahogy azt gondolnánk. Ámbár egy vihar utáni reggelen nem fürdött napfényben a 110 418-1-es „Bügelfalte”, amikor csúcsidei sűrítő szerelvényként tolta be az egykori Silberlingekből álló vonatát Düsseldorf főpályaudvarára
Mindennapos találkozás: a Thalys-vonatok a TGV-rendszer részei, míg Köln főpályaudvarán egy Berlinből érkezett ICE 2-es áll mellé. Kölnben azonban nem csak ez az egy látnivaló akadt, hanem más is. De hogy mi, azt egy kicsit később áruljuk el olvasóinknak
Bőséggel akad „Síntrabant” a Ruhr-vidéken. Az újraegyesítés utáni időszakban indult hódító útjára a 80-as évek NDK-ját idéző masina. A hennigsdorfi gyár terméke kiszorította a Ruhr-vidéken közlekedő S-Bahn-ok éléről is a 111-es sorozatú gépeket. A képen két 143-as találkozik Köln-Nippesnél. A bal oldali az S11-es viszonylaton Düsseldorf felé tart, a jobb oldali az S6-oson éppen a kihúzóvágányon pihen és várja, hogy újra útnak induljon Düsseldorf és tovább Essen felé
A 111-eseket az S-Bahn-ok helyett a regionális vonatok élén kell keresni. A képen egy aacheni RE élén érkezik a 111 155-ös Neuss főpályaudvarára
Az „x-Wagen” néven ismert kocsikból álló ingavonatok a Ruhr-vidéki S-Bahn jellegzetes szerelvényei. A járművek persze nem a mai kor gyermekei, azonban számtalan üzemel belőlük a mai napig. De nem csak itt, hanem Nürnbergben is találkozhatunk velük, ott a Talent 2-es motorvonatok engedélyeztetési problémái miatt kell még mindig az ingavonatokat közlekedtetni. A képen egy sűrítő szerelvény áll ki a munkanap végén a düsseldorfi tárolóra s ehhez irányt vált a főpályaudvar egyik peron nélküli vágányán
A gyorsvasutak másik jellegzetes járműve a 420-as sorozatú motorvonat. A lassan-lassan kimúló sorozatból azért még jó néhány üzemel Frankfurtban és Stuttgartban. Előbbi hálózatán érkezik Frankfurt-Niederrad állomásra a 420 285-ös motorvonat
Végül egy örökzöld – ami piros. A DB első, nagy sorozatban rendelt típusa az E10-es, később 110-es sorozatú gép. A magasabb pályaszámú mozdonyok megkapták a Rheingold szerelvények élén közlekedő gépek formásabb kasztniját. Ezek közé tartozik az egykori 110 350-es is, ami a DB AutoZug-hoz kerülésekor kapta a 115-ös sorozatjelet. A gép München Ostbahnhofon várja, hogy a berlini és hamburgi éjszakai vonatot áthúzhassa a főpályaudvarra
(a szerző felvételei)
(a szerző felvételei)
Halász Péter