2011. 08. 11.

Magyar TRAXX-ok a Siemensnél

A railcolor.net oldal információi szerint mind a két magyar illetőségű TRAXX F140AC2 Németországban van. Az egykori Eurocom két mozdonya Kasselben járt, majd a Siemens tesztpályájának is otthont adó Wegberg-Wildenrathban kötöttek ki.


Egyelőre nem tudni mi lesz a sorsa az egykori Eurocom TRAXX F140AC2 típusú mozdonyainak. A 481 001-0 még júliusban Kasselben járt, majd onnan az északrajna-vesztfáliai Wegberg-Wildenrathba ment. E helyütt található a Siemens tesztközpontja is, ahol számos mozdony, motorvonat üzembe helyezését és próbáit is végzik. No meg számos jármű áll itt leállítva, további sorsára várva.
A railcolor.net oldal információi szerint az ex-Eurocom 481 002-8 számot viselő gépe pedig augusztus 11-én követte társát.
A fenti képen a 481 002-8-as a kassei rendezőpályaudvar, itt pedig a Bombardier itteni gyárának iparvágányán látható 2011. augusztus 10-én. Vajon mi lesz a gépek sorsa?

A 481 001-0 még július 4-én robogott át Kassel-Wilhelmshöhén
(fotók: Christian Klotz / forrás: railcolor.net)

Az Eurocom Rail Cargo Zrt. 2007-ben kezdte meg működését s végül 2010-ben szüntette be azt, miután többszöri nézeteltérése támadt a MÁV pályavasúti üzletágával a pályahasználati díjak kérdésében. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) Vasúti Igazgatási Főosztálya, mint vasúti igazgatási szerv 2010 májusában megállapította, hogy a Eurocom Rail Cargo Zrt. vasúti társaság a vasúti árutovábbítási tevékenység végzéséhez szükséges folyamatos pénzügyi teljesítőképességgel – a vasútüzem működéséhez szükséges alapvető feltételek (menetvonal díja, energia díja, karbantartási díj) hiányát okozó fizetőképtelenség, valamint a hat hónapon túli lejárt köztartozása miatt – nem rendelkezik. Ezért a hatóság a vasúti társaság országos vasúti árutovábbítási tevékenységre vonatkozó működési engedélyét 2010. május 14-i hatállyal felfüggesztette.
A mozdonyait akkor az AWT vette át, egy ideig nekik dolgozott a két TRAXX is.

Halász Péter