Befejeződött a közel négy hónapig tartó vágányzár a Berlin és Hannover közötti nagysebességű vonalon. Hamarosan ismét gyorsabban járhatnak a vonatok a két város között.
Négy hónap alatt 186 kilométer sínt, 130 ezer betonaljat és 112 ezer tonnányi zúzott követ cseréltek ki a Berlin és Hannover közötti nagysebességű pályán – közölte a DB AG. Így immáron mindenhol ismét teljes sebességgel közlekedhetnek a nagysebességű szerelvények.
Néhány munka még hátravan, többek között zajvédő falakat kell építeni. Ezekkel augusztus 28-ára végeznek a tervek szerint.
Ismét fél órával közelebb került Berlin Hannoverhez a pályafelújítás nyomán. Halász Péter felvétele Berlin-Spandau állomáson készült egy svájci üzemre is alkalmas ICE 1-es szerelvényről
A 258 kilométer hosszú vasútvonalat 1991 és 1998 között építették. A pályát 1998. szeptember 15-én adták át a forgalomnak, akkortól jártak erre a korábban Berlin-Wannsee, Potsdam és Magdeburg érintésével nyugat felé tartó távolsági vonatok. A 250 km/h végsebességre kiépített vasútvonal akkor 5,1 milliárd márkába, mai áron számolva 2,6 milliárd euróba került az államnak.
Érdekesség, hogy bár fizetős kiegészítőként elérhető, a pályát az MSTS-hez a nulláról újra építik a szimulátort használó közösség tagjai. A projektről a RegionalBahn Blog is beszámolt már.
Érdekesség, hogy bár fizetős kiegészítőként elérhető, a pályát az MSTS-hez a nulláról újra építik a szimulátort használó közösség tagjai. A projektről a RegionalBahn Blog is beszámolt már.