2011. 08. 26.

Fejlődik a vasúti gasztronómia

A svájci vasút – ellentétben több más, európai vasúttal – fejleszti az utazóközönség kiszolgálást, már ami az étkezőkocsikat érinti. Felújítják a meglévő flottát és persze az étlap kínálata is színesebb lesz.

Az egyik legnagyobb európai vasút, a Deutsche Bahn nem éppen az étkezőkocsi-párti nézeteiről híres. Egyre kevesebb a teljes étkező, jobbára csak bisztrórészes kocsik szolgálják ki a belföldi forgalomban nem ICE-szerelvényeket választókat. Igaz, az ICE-k esetében sem éppen fényes a kínálat. Déli szomszédjuk azonban máshogy gondolja: a helvétek szerint megéri befektetni a belföldi forgalom étkezőkocsijaiba és a szolgáltatás fejlesztésébe.
A megújult kocsik az EW IV-es ülőkocsikhoz illeszkedő színtervet kaptak

E fejlesztési program keretében a meglévő 18, egyszintes étkezőkocsit (az EW IV családba tartozó kocsikról van szó) modernizálnak – e célra 6,5 millió frank, azaz bő másfélmilliárd forint áll rendelkezésükre. Az első kocsi már augusztus közepén el is készült.
A kocsibelső is megújult. Az étterem még terítők nélkül is elegánsan fest...
...de terítékkel is kifejezetten jól néz ki a megújult kocsibelső

A 2013-ig tart program keretében kívül-belül megújulnak a „gördülő kocsmák”. Új, az EW IV-es ülőhelyes kocsikhoz illeszkedő festést kapnak, de az üléshuzatok és a belső burkolatok is megszépülnek majd.
A megújult kocsikban a svájci televízióból ismert Andreas C. „Studi” Studer receptjeit kóstolhatják meg az utasok, az ő segítségével újították meg az étkezőkocsik kínálatát. Az étkezőkocsik kínálatát az SBB külön internetes oldalon ismerteti.
Az étlap is meújult, ebben az ismert szakács, Andreas C. „Studi” Studer (a képen jobbra) volt az SBB segítségére
(fotók: SBB CFF FFS)

A megszépült kocsik belföldön Basel SBB–Interlaken–Brig vonalon járnak majd, nemzetközi forgalomban a Zürich HB–München Hbf. és a Chur–Zürich HB–Basel SBB–Hamburg-Altona viszonylaton is találkozhatunk velük.

Halász Péter