Krónikus mozdonyhiánnyal küzd a DB AG. Emiatt ismét az MRCE Dispolokhoz fordult és bérbe vett öt, idehaza „Negró” becenéven ismert ES64F4-est és további három ES64U2-es gépet is.
Nincs túl jó helyzetben a DB AG mozdonyok frontján. Számos helyen úgy számoltak, az új motorvonatok, főleg a Talent 2-esek hamarabb forgalomba állhatnak, mint azt hitték. Emiatt a selejtezett és eladott mozdonyok pótlására kellett gondolni a cégnek. De nem csak ez az egy oka van a mozdonybérletnek. A DB Regio ugyanis sokszor jobb menetidőket vállalva nyerte meg az üzemeltetési tendereket – ezt pedig az NDK eredetű 143-asokkal aligha tudta volna biztosítani. Márpedig a nemteljesítésnek Németországban – ellentétben kishazánkkal – következményei is szoktak lenni.
Az ES64F4 842-es Merseburgban
(fotók: Oliver Wadewitz / railcolor.net)
(fotók: Oliver Wadewitz / railcolor.net)
A DB Regio a Lipcse, Halle és Eisenach közötti forgalom lebonyolítására az MRCE Dispoloktól három, a 182-es sorozatú gépekkel megegyező EuroSprintert bérelt, emellett öt „Negró”, azaz ES64F4-es is erősíti az állami cég flottáját – írja a railcolor.net oldal.
A hírek szerint a DB AG üzemeltetésébe került ideiglenes az ES64U2 013, 026 és 073-as számú gép; a négyáramnemű változatból pedig az ES64F4 842, 843 és 844 kezdte meg eddig a szolgálatot. A mozdonyok felújított n-Wagenekből, azaz „Silberling” kocsikból álló vonatokat húznak.
Halász Péter