Mozdonyvezető-hiánnyal küzdenek a német vasutak. Ez a különböző újságokban megjelenő hirdetésekből is kiderülhet, de most már kritikus mértéket öltött a járművezetők hiánya. Vonatok maradhatnak el, mert nincs, aki vezesse őket.
Egyre égetőbb mozdonyvezető-hiánnyal küzd számos német vasúttársaság. A minap az észak-németországi közszolgálati tévé, az NDR adta hírül, hogy az Alsó-Szászországban és Hamburban tevékenykedő Metronom nevű vasúttársaságnál odáig fajult a helyzet, hogy időnként vonatokat kell lemondani, mert nincs kit beosztani a továbbításukra.
A Metronomnál azt mondják: mintegy húsz mozdonyvezetőt szeretnének felvenni, kiképezni, de nagy részük a tanfolyam végén, a hatósági vizsgán elvérzett. Szakszervezeti adatok szerint az állami társaságnál sem jobb a helyezet: a DB Schenker, a DB AG teherfuvarozó cégének mannheimi telephelyén mintegy ötven fő hiányzik a zavartalan üzemvitelhez.
Nincs, aki a székbe üljön. A képen egy ICE 1-es vezetőállása
(fotó: Sebastian Terfloth / Wikipedia)
(fotó: Sebastian Terfloth / Wikipedia)
A helyzet kritikus, mondják az érdekvédők: országos szinten mintegy 70 ezer (!) túlóra gyűlt össze csak ebben az évben. Az idő pedig sürget: a ma 50-60 év közötti korosztály hamarosan nyugdíjba megy, ha pedig nincs utánpótlásuk, akkor nagy gondban lehetnek a vasutak – és ez éppen úgy igaz a német, mint akár a magyar vasúttársaságokra.