Megérkezett Eberswaldéból az első két használt trolibusz. A Berlin melletti város kis troliüzeme Solarisokkal fiatalít, így a BKV az „öreg” MAN-okkal frissítheti a csuklósok flottáját.
Péntekről szombatra virradó éjjel megérkezett az első két használt trolibusz Budapestre. A Barnimer Busgesselschaft mbH-tól (BBG) vásárolt MAN/ÖAF NGE 152 M17 típusú trolik a Solaris Trollino 18 AC-k érkezése miatt váltak feleslegessé. A BKV pedig megvásárolta a kocsikat, amelyeket a BBG a beérkező Solarisok forgalomba állításának ütemétől függően tud átadni a budapestieknek.
Az első fecske, a 031-es eberswaldei pályaszámot viselő kocsi a budapesti VJSZ udvarán
A BBG trolijait 1994-ben állították forgalomba, akkor az Ikarus-GVM 280.93 típusú kocsik helyett és mellett szolgálták a kisváros utasait. A BKV számára a járművek előrehaladott kora ellenére is jelentős fejlesztés a buszok forgalomba állítása, hiszen a csuklós járművek közül ez a típus az egyetlen, amelyik alacsonypadlós kialakításának köszönhetően esélyegyenlő utazási lehetőséget kínál – ráadásul a csuklós flotta átlagéletkorát is valamelyest javítják az új kocsik.
Nem sokkal később a 032-es eberswaldei pályaszámot viselő kocsi is megérkezett
Az első két kocsi a "magyarosítást" végző VJSZ udvarán. Hozzánk közelebb a 031-es, mellette a 032-es pályaszámú kocsi
(fotók: Budapesti Közlekedési Központ)
(fotók: Budapesti Közlekedési Központ)
Halász Péter