A méteres nyomtávolságú villamoshálózattal rendelkező város új járműveket vásárol. Az MAN (később ADtranz) fejlesztette alacsonypadlósok után újabb kocsikkal bővítik a flottájukat.
Az 1000 milliméter nyomtávolságú villamoshálózattal rendelkező német kisváros az első külföldi vevő, aki a Solaris villamosaiból vásárol. A járműbeszerzési tender nyertese, a lengyel társaság 2012 júliusában kezdi meg a kocsik gyártását és 2013 első felében állhatnak forgalomba az első példányok.
A kifejezetten a jenai igények szerint kialakított, öt darab, egyenként 29 méter hosszú járművek teljes mértékben alacsonypadlós kivitelűek. Az oldalanként négy ajtón elérhető utastérben összesen 46 ülőhelyet alakítanak ki. A beszerzésre 13,7 millió eurót, mintegy 3,7 milliárd forintot fordítanak.
Jenában nem ezek az első alacsonypadlós kocsik. 1995 és 2003-ban összesen harminchárom, alacsonypadlós és kétirányú GT6N-ZR típusú villamost szerzett be az MAN-től, illetve az ADtranztól, e kocsik váltották ki a régi, kéttengelyes járműveket.
A poznańi utcákon már találkozhatunk a Solaris Tramino villamosokkal
(fotók: Wikipedia)
(fotók: Wikipedia)
A német város mellett eddig még csak Poznań villamoshálózatára rendeltek a típusból. Oda a prototípus kocsin kívül további 45 Solaris Tramion S105-öst szállít a buszokról ismert gyártó.