Új vasúti kocsi születhet Magyarországon. A MÁV-GÉPÉSZET, amely eredetileg járműfenntartással foglalkozik, új vasúti kocsi gyártására adja a fejét. Az „IC+” márkanevű jármű prototípusa hazai tervezésben és jobbára hazai anyagokból készül és várhatóan 2012-ben mutatkozhat be – írja a MÁV Zrt. közleményében.
Az új kocsikat a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. a tervek szerint hazai beszállítók bevonásával, magyar tervek alapján építené. A járművek a MÁV-START igényei lesznek kialakítva. Jellemzőik közé tartozik a korszerű, műanyag nagy-paneles utastér burkolat, a kocsi teljes légkondicionálása, zárt rendszerű toalett, hordozható számítógépek, mobil eszközök energiáját biztosító hálózat, GPS-vezérelt, fedélzeti és külső audiovizuális utastájékoztató rendszer, vezeték nélküli internet szolgáltatás – áll a közleményben.
A járművek belföldi és nemzetközi forgalomra egyaránt alkalmasak lesznek – végsebességük a tervek szerint 200 km/h lehet.
A járművek belföldi és nemzetközi forgalomra egyaránt alkalmasak lesznek – végsebességük a tervek szerint 200 km/h lehet.
Futópróbán az első 3G IC kocsik. A felújított járművekből csak tíz darab készült. A felvétel 2008. október 16-án készült
Arról azonban nem szólnak a hírek, hogy vajon hol készülnének a járművek? Ugyancsak nem ismert még a járművek pontosabb leírása, mondjuk a kocsik nyomásállósága – ami előfeltétele többek között annak, hogy akár csak Berlinig, a MÁV-START kevés Nyugat-Európába járó vonatainak egyikében eljuthasson.
Látványterv híján csak a legutolsó kocsibeszerzést, a 3G IC-ket tudjuk megmutatni. A felvétel 2008. december 10-én készült Budapest-Ferencvárosban
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A legutóbbi magyar kocsifejlesztés egyébként a 3G IC kocsik beszerzése volt. E kocsikat a lengyel személykocsik felújításaként készítette a Bombardier-csoporthoz tartozó Dunakeszi Járműjavító. A járművek közül tíz darab fut a hazai síneken és egyelőre nem valószínű, hogy újabb példányok állhatnának forgalomba.
Halász Péter